Avatar billede rasmus_jc Nybegynder
23. marts 2004 - 19:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

E-Mail Konto

Hej.
Jeg vil gerne oprette en ny mailkonto som kan bruges til Outlook Express, og den skal også kunne bruges til MSN Messenger. Jeg ved ikke om der er nogen der ikke kan bruges til dette. Jeg har indtil nu haft Hotmail, men jeg syntes ikke det virker så godt sammen med Outlook. Tit når jeg tjekker mailen i Outlook får jeg to eksemplarer af hver mail. Weird. Den skal bare have nogenlunde plads, altså kontoen og selvfølgelig være gratis. Eller skulle jeg bare forblive ved Hotmail?
Avatar billede rasmus_jc Nybegynder
23. marts 2004 - 19:35 #1
Fungerer andre e-mail kontoer egentligt ligeså godt sammen med Messenger som Hotmail?
Avatar billede zity Nybegynder
23. marts 2004 - 19:59 #2
Alle mail fungere med Msn Messenger.. Til Outlook Express skal det helst være en POP3 eller IMAP mail konto hvad der nemmest fås hos din internet udbyder...
Avatar billede rasmus_jc Nybegynder
23. marts 2004 - 20:12 #3
okay, det har jeg også haft, det duede bare ikke særligt godt, da jeg deler forbindelse med min mor. Så den første der gik ind og tjekkede mail fik alle meddelelser. Ikke så smart. Ka' du fortælle mig hvordan jeg kan undgå dette?
Tak for svar på 'Messenger' spørgsmålet. :<)
Avatar billede edbsupport Nybegynder
23. marts 2004 - 20:37 #4
Hej,

Problemet er at I(du og din mor) har samme postkasse. Dvs. at når i henter jeres post, bliver det hele hentet, som du selv forklare. Hvis I har 2 forskellige e-mails, kan jeg fortælle at det kun er "alias". Et alias i e-mail sammenhængen er, en e-mail adresse, som du sender fra.

Dit problem med at I henter alt posten samtidigt, kan løses ved at oprette Meddelelsesregler. Jeg forudsætter at I begge benytter Outlook Express.

Udfør følgende på din egen computer:
- Åben Outlook Express.
- Vælg menuen "Funktioner", derefter "Meddelelsesregler", og derefter "Post". Her er det muligt at indstille Outlook Express til, hvad det skal gøre før hentning af e-mail. Det vil sige, at du skal indstille Outlook til at lave være med at hente din mors e-mails.
- Tryk på "Ny...".
- I den øverst liste, skal du markere "Hvor linien Til eller Cc indeholder personer".
- I den midterste liste, skal du markere "Hent den ikke fra serveren".

I den tredje liste, skal følgende gerne stå:
Anvend denne regel, når meddelelsen er modtaget
Hvor linjen Cc indeholder personer
Hent den ikke fra serveren

- Nu er det muligt at trykke på ordet "indeholder personer". Her skal du indtaste den e-mail, som du ikke skal hente mails for, d.v.s. din mors mail.
Fremover vil du kom hente mails, som der ikke er adresseret til din mor!

Det samme skal udføres på din mors computer, bordset fra at du skal indtaste din egen mail istedet.

M.v.h. Michael
Avatar billede edbsupport Nybegynder
23. marts 2004 - 20:39 #5
Lige en rettelse, så du ikke bliver forvirret: I den tredje, skal der tilsidst komme til at stå flg.:
Anvend denne regel, når meddelelsen er modtaget
Hvor linjen Til eller Cc indeholder personer
Hent den ikke fra serveren

M.v.h. Michael
Avatar billede rasmus_jc Nybegynder
23. marts 2004 - 20:45 #6
vil jeg så godt bruge denne mail-adresse til Messenger uden problemer? Hvis det betyder noget, så bruger min mor ikke Messenger

Indtil videre, mange tak for hjælpen Michael :<)
Avatar billede edbsupport Nybegynder
23. marts 2004 - 20:48 #7
Ja, som zity siger, kan ALLE e-mails bruges til MSN Messenger. Du skal bare registrere din mail, før du kan anvende den i MSN.

NB.: Jeg forudsatte i min gennemgang af oprettelse af Meddelelsesregler, at både du og din mor, har hver sin e-mail adresse!

M.v.h. Michael
Avatar billede zity Nybegynder
29. juni 2004 - 13:49 #8
Takker for Point...