Avatar billede xduggy Nybegynder
23. marts 2004 - 18:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Lan med 2 comps, hvor den ene har fast IP.

Hey eksperts,
Kan i forklare mig hvorfor 2 af mine computere ikke kan finde hinanden på et lan, med internetforbindelse efter at den ene har fået tildelt fast ip? har fungeret fint førhen, men da jeg så fik fast ip på den ene kan de ikke finde hinanden mere. har rodet med det i godt og vel 2timer nu, og kan ikke finde ud af hvad der skulle være galt.

Er der nogen der en løsning på dette problem. ??

Hilsen xduggy
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
23. marts 2004 - 19:05 #1
De er vel på samme subnet? :o)
Avatar billede jacob_m Nybegynder
23. marts 2004 - 19:07 #2
Havde de begge to dynamisk før?...

Og hvad er deres ip´er så nu!!!...
Avatar billede xduggy Nybegynder
23. marts 2004 - 19:52 #3
hmm subnet??? :/
og de blev automatisk tildelt ip før, (dynamisk)
den en fik fast ip, og den skulle gerne stadig køre med dynamisk.
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
23. marts 2004 - 20:37 #4
Hvilken undernetmaske har du givet maskinen med den faste ip? Og hvilken indenfor hvilket interval af ip'er kan den anden maskine få tildelt sin ip-adresse?
Avatar billede xduggy Nybegynder
23. marts 2004 - 21:37 #5
den med den faste ip kan jeg jo ikke ændre ip´en på da min internet opkobling så ikke virker, og da jeg ikke selv kan ændre ip´en kan jeg jo heller ikke give den en undernetmaske..  og spørgsmål nr. 2 ...fatter jeg klejner af! :(
Avatar billede kenp Novice
23. marts 2004 - 21:40 #6
Dette må være løsningen for jer :)

Dette skal du gøre på begge computre når de begge får tildelt ip via dhcp og i ikke har en router (jeg gætter på i ikke har en router)
http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/multi_ip.php
Avatar billede xduggy Nybegynder
23. marts 2004 - 21:52 #7
hmm, det kunne godt tyde på det :D har lige læst det, men  kan ikke lige nå at afprøve det iaften, men hutigst muligt imorgen. :D
Så finder lige ud af det så du kan få nogle points.
Avatar billede kenp Novice
23. marts 2004 - 21:57 #8
bare i orden ;) hvis det virker så kan du jo lige skrive det så skal jeg fluks ligge et svar :o)
Avatar billede xduggy Nybegynder
01. april 2004 - 22:58 #9
Hey,
Sorry angående respons, men har haft noget bøvl med at boot fra min hdd! men anyway.. Kenp takker for hjælpen, virkede fint. og så var der jo lige lidt mere interresant læsning. :D  du må lige ligge et svar så du kan få nogle points.
Avatar billede kenp Novice
02. april 2004 - 16:52 #10
jamen det gør jeg så ;)