Avatar billede badmanden Nybegynder
23. marts 2004 - 12:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ekstern harddisk, hvilken skal man vælge?

Hej allesammen.

Jeg er ved at overveje om jeg skal anskaffe mig en ekstern harddisk til min bærbare computer, da jeg som studerende bruger min cpu meget ude af huset og derfor ikke gider ha` musik - spil og film til at ligge og sløve den.
Jeg har tænkt mig at få en billig ekstern med 20 - 30 GB, nu er mit spørgsmål så om der er nogle mærker man skal holde sig fra eller om der er nogle af jer der kender et godt tilbud?

På forhånd tak for hjælpen
Mvh. badmanden
Avatar billede badmanden Nybegynder
23. marts 2004 - 13:13 #1
++++ Når harddisken ikke skal bruges til mere end det jeg har beskrevet før, kan det så ikke godt betale sig at vælge en billig model?
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
23. marts 2004 - 13:14 #2
Jeg har en (godt nok på 120 GB) men de fås mindre. USB 2.0 Mobile Disk External Data Storage. den er enkel og elegant en rød  lampe i fronten der melder at den arbejder og en grøn der siger at den er vågen, kan ligge ned og/eller stå på den lange led.
Jeg gav 1800 kr. for den mener at der var www.nemdirect.dk men alle/mange har dem
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
23. marts 2004 - 13:15 #3
Mener helt bestemt at billig=svagheder, køb en du kan stole på virker når du vil have det.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
23. marts 2004 - 13:18 #4
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
23. marts 2004 - 13:19 #5
http://www.nemdirect.dk/find.asp lidt at vælge imellem
Avatar billede edbsupport Nybegynder
23. marts 2004 - 19:16 #6
Hej,

Der er 3 muligheder for en ekstern harddisk:

1. Ekstern 3,5" Harddisk ("saml-selv"-model) - Den model som nordicwolf beskriver. Denne harddisk bliver primært brugt som intern harddisk, i en stationær computer. Dette er efter min mening, også en god løsning.

2. Ekstern 2,5" Harddisk ("saml-selv"-model) - Denne model er den samme som løsning 1, men dette er en harddisk, der er beregnet som intern harddisk, til en bærbar computer. Forskellen på disse er, at denne harddisk ikke behøver en strømforsyning, for dette for den via USB-porten. Men denne løsning, er også betydlig dyrer end den anden (løsning 1).

3. Ekstern 3,5" Harddisk - Denne model er ligesom løsning 1. Forskellen er at denne udgave er en "støbt" udgave. D.v.s. at hvis du f. eks. beslutter at du vil have en større harddisk, skal du ud og købe en helt ny. De behøves ikke ved løsning 1. Desuden skulle denne løsning (løsning 3), også være "stød-sikker", ved evt. tab på gulvet.

Dette er et supplement til nordicwolf's forklaring.

M.v.h. Michael
Avatar billede badmanden Nybegynder
24. marts 2004 - 08:50 #7
1000 tak for hjælpen i 2, nu blev jeg lidt klogere..
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
24. marts 2004 - 10:41 #8
Velbekomme :-) Jeg har BTW kun musik på min externe, men det er jo en anden historie.
Avatar billede drunkensailor Nybegynder
25. marts 2004 - 01:01 #9
Ville bare nævne muligheden for en usb nøgle - disse kan købes incl mp3 afspiller for ca 600 kr for 128MB, og hvis du ikke skal bruge din pc til andet end skoleopgaver burde det jo være tilstrækkeligt.
Hvis du vælger en usbnøgler (eller flash ram som de også kaldes) uden mp3 afspiller fåes den til ca halv pris.
Avatar billede badmanden Nybegynder
14. april 2004 - 22:09 #10
Ja men det er nok ikke helt stort nok, da jeg gerne vil ha alt min musik, film spil osv. på den eksterne, men ellers tak