Avatar billede strato30 Nybegynder
23. marts 2004 - 11:16 Der er 2 kommentarer

dvd crasher

jeg har lige installeret linux mandrake 9.2, og har et problem.
når jeg afspiller nogle af mine dvd'ere crasher min afspiller, og dette gælder for dem alle (m-player, totem ect.)
det er ikke alle dvd'er der gør dette, og jeg tror kun det er dem der er fra usa, hvilket kunne tyde på at problemet ligger i lande-koderne, men jeg aner det ikke????
Avatar billede strych9 Praktikant
23. marts 2004 - 17:26 #1
Prøv at starte mplayer fra en bash prompt i stedet for via GUI. Når den så crasher vil den spytte bare en lille smule information ud til bash prompten som måske kan give et hint om hvad problemet er.
Jeg havde også et mplayer problem engang.. det viste sig at den ikke kunne håndtere lyd lavet a52 codec, men problemet var vist dybere nede end mplayer....
Egentlig kan det være en bug i softwaren og ikke dig der gør noget galt, så hvis det er en bug så synes jeg du skal gøre dit detektiv arbejde og lægge en bug report ind.. Jeg skal gerne assistere.
Avatar billede JoeX2 Praktikant
26. marts 2004 - 10:02 #2
Mange cdrom drev har landekode låsen indbygget, så de ikke kan afspille dvd'er fra USA. Linux plejer at ignorere denne lås, og vil derfor holde op med at svare når drevet holder op med at svare.

DVD afspillerne i windows kender denne beskyttelse og kan derfor komme med den korrekte fejlmeddelelse når drevet afviser cden.

Kan DVD filmene afspilles i windows på den maskine?

(Går ud fra at du har DeCSS installeret i linux)