Avatar billede xduggy Nybegynder
22. marts 2004 - 17:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Beskadigt Harddisk (Fil-index)

Hey allesamen,
jeg må altså bed om noget hjælp...
ser i, jeg skulle til at installerer winxp på min 160Gb hvilket består af 2 partitioner 25GB og så en på ca. 130GB planen var så at installerer det på det på de 25GB, men under installation klagede den over min anden partition(130GB)og sagde at den var "beskadigt, eller læsefejl osv." (den kom med en lille smøre)og at den ikke kune fortsætte med installationen før den havde formateret den partition(130GB)det gad jeg jo selvfølgelig ikke(ihvertfald ikke før jeg havde taget backup) så jeg annullerede installation og bootede så op fra min 30GB hvilket jeg altid plejer at gøre.(indenholder osse winxp) da den bootede op så kørte den så scandisk, og kom så op med at der var fejl i indexerings-filerne og da den havde skrevet det pænt mange gange derned af, så begyndte den at slette dem!!! og da jeg så det tænkte jeg at det ikke kunne være noget godt! og da jeg så kom ind windows og åbnede "denne computer" tog det sin tid at loade, hvor efter den så ikke kunne vise nogle oplysninger om min 130GB partition, og jeg kunne heller ikke komme ind på den, uden den skrev "læsefejl mm." men min 25GB er uberørt og virker fint!

det skal lige siges at den 130GB har fungeret fint indtil dette.
men sagen er jo den at jeg meget gerne vil gemme indholdet af den 130GB, og vil derfor gerne høre om der er nogen som har haft, og/eller kender en metode hvortil jeg kan se indholdet igen. eller evt. en måde at få lavet backup af indholdet hvis dette er muligt.

Please hjælp!

M.V.H
elfor
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2004 - 17:41 #1
Prøv at se om du kan bruge noget herfra http://www.krogh-hansen.dk/diskrecovery/
Avatar billede xduggy Nybegynder
22. marts 2004 - 18:41 #2
tak, prøver det lige. :D
Avatar billede xduggy Nybegynder
22. marts 2004 - 19:53 #3
første link virker ikke. og angående nr. 2 link, så kunne man kun hente det indtil 26 october. så det er osse ude. nr. 3 startede jeg for en times tid siden nu, og venter stadig spændt. håber det virker. :D
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2004 - 19:58 #4
Jeg krydser fingre fra for dig :-)
Og så noterer jeg da lige bag øret med de 2 første links.
Avatar billede xduggy Nybegynder
22. marts 2004 - 20:36 #5
weee det var sgu dejligt! it worked!  takker og så får du lige 200 points ;D

Men inden du måske næste gang anbefaler Getdata back, heh, så burde du måske lige sige at man ikke kan gemme det "tilbagekomne" (kun SE det) uden at anskaffe sig en registrerings-kode, og det siger den ikke før den har stået en time og så er blevet færdig!
Avatar billede xduggy Nybegynder
22. marts 2004 - 20:36 #6
så må du lige ligge et svar.
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2004 - 20:48 #7
Ok du får et svar :-)
Jeg mener faktisk at man har kunnet bruge det uden kode, men kan være det er lavet om, det skal jeg nok lige notere mig.