Avatar billede lasse81 Nybegynder
21. marts 2004 - 19:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

hvilken firewall skal man vælge

jeg vil gerne have en firewall men ved ikke hvilken jeg skal vælge er der nogle der har et bud
Avatar billede arlet Juniormester
21. marts 2004 - 19:20 #1
http://www.arlet.dk/index.htm?/firewalls.htm

Sygate, hvis den skal være gratis

Bitguard, hvis du vil betale lidt
Avatar billede aovergaard Nybegynder
21. marts 2004 - 19:22 #2
Bitguard helt sikkert: http://www.tryus.dk/start.asp
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. marts 2004 - 19:44 #3
Jeg har lige set en demo af Bitguards system, og den kan faktisk noget jeg ikke har set på andre firewalls.

Normalt vil en software firewall håndtere applikationer. Dette betyder at brugeren vil blive spurgt om en applikation må gå på nettet, når denne bliver startet op.

Som jeg forstår gitguarden, indlægges et administretorlag i denne. Denne administrator har en mulighed yderliegere, han kan definere hvilke applikationer der må startes op. Det betyder at du som administrator faktisk kan låse arbejdsstationen således at brugeren kun kan starte de applikationer op du ønsker. Nogle af disse vil kunne gå på nettet umiddelbart, andre vil han blive spurgt om han ønsker at de skal gå på nettet, og igen andre kan han starte, men de kan ikke gå på nettet. Alt i Alt en kraftig forøgelse at sikkerheden på dit lokal net.

Jeg får besøg ar nogle gode folk fra det firma der laver Bitguard i løbet af et par uger og jeg regner med at skulle deltage i en workshop omkring denne firewall, hvorefter jeg vil kunne give mere præcise beskrivelser, men den ser meget spændende ud

Bitguard med anbefaling