Avatar billede ozman Nybegynder
20. marts 2004 - 21:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Finde største forskel

Jeg har lavet 2 kunde tabeller. I hver tabel er en kundenummer atribut. Jeg vil gerne finde det feldt hvor der er længest mellem de to kundenumre. Hvad skriver jeg med SQL. Kundenumrene er skerevet i heltal.
Avatar billede ozman Nybegynder
22. marts 2004 - 07:40 #1
er der slet ikke nogen der kan hjælpe
Avatar billede crox Nybegynder
24. marts 2004 - 23:40 #2
Hmmm.... Det lyder bekendt:)
Kan du ikke skrive hvilke atributter der er i de to tabeller, så er det lidt lettere at se hvordan man kan joine dem???

ellers hvis du skal have en forskel kunne det være noget med...

Select ......... ,kundenummer1 - kundenummer2 as forskel
from ...........
Order by forskel

så kan du evt. lave en MAX så du kun får den højeste værdi...

giver det nogen mening???
Avatar billede ozman Nybegynder
25. marts 2004 - 08:54 #3
Ja det er jeg også kommet frem til. Så står jeg med et nummer. Mit problem er nu at hvis man også skal registere den kunde (eller værknavn om du vil) skaber det problemer da der derfor nogle gange forekommer 2 stk. kundernummer2. Det skaber problemer i og med at den derfor gør således. kundernummer1-(kundernummer2)-(kundenummer2). Forstår du hvad jeg mener og hvad problemet er ?
Avatar billede ozman Nybegynder
23. november 2004 - 16:04 #4
lukket