Avatar billede anco Nybegynder
20. marts 2004 - 20:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

mkdir problemer i SAFE MODE

Jeg har et meget stort problem, jeg har en side liggende på netsite.dk's server, og de kører desværre SAFE MODE på deres php, hvilket jo giver noget sikkerhed, men helt sikkert også en masse problemer (for mig).
Jeg har lavet et galleriscript til siden der selv kan oprette og slette mapper, og lave thumbnails af billederne i en bestemt mappe, og det hele virker fint på en server uden SAFE MODE, men så snart jeg smider den over på netsite's server, så virker det ikke, for når scriptet laver en mappe bliver den lavet med apache's bruger uid (99) men så snart jeg skal have adgang til mappen fra selv samme script kan den det ikke grundet php's bruger har uid 3187. Jeg har forsøgt mig med at ændre bruger med shown, men det her jeg jo heller ikke adgang til.

Hvad gør jeg ??
Please hjælp mig, hurtigst muligt.
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. marts 2004 - 20:33 #1
Desværre, det er netsite.dk's support du skal snakke med. En del af safe-mode er at der sættes begrænsninger på hvad hotellets gæster har lov til at gøre.

Et alternativ er at modificere dit script så det ikke selv opretter mapper (+ evt andre ting der kan være forbudt). har du checket om du kan oprette dine mapper via FTP? det plejer at være muligt.

mvh JakobA
Avatar billede anco Nybegynder
20. marts 2004 - 20:40 #2
så jeg connecter til siden ved hjælp af ftp, og laver mapperne med det ?? det lyder meget meget ulogisk at man bliver nødt til at gå den vej, men selvf jeg kan godt lave mapper selv, og få scriptet til at køre i dem, så det er vel måske en god nok ide....
Hvis nu du lige smider et svar ind i stedet for en kommentar, så er jeg villig til at give dig de 200 points, var det noget ???

Andreas
Avatar billede technodance.dk Nybegynder
20. marts 2004 - 20:40 #3
kan du give et link
Avatar billede anco Nybegynder
20. marts 2004 - 20:43 #4
et link til min side ??
det kan du da selvfølgelig godt, jo flere besøgende jo bedre ;-)
<a href="http://www.rockirusk.dk/?act=galleri">http://www.rockirusk.dk/?act=galleri</a>
og så er det galleriet hejsa, der ikke vil virke grundet de forkerte mappeegenskaber, men jacoba gav mig vist et meget godt svar, selvom det er meget ulogisk at jeg skla gøre det på den måde ;-)

Andreas
Avatar billede jakoba Nybegynder
21. marts 2004 - 00:29 #5
Men prøv at spørge dem alligevel, det ku jo være det er en fejl de har lavet i opsætningen.

mvh JakobA
Avatar billede sukos Juniormester
21. marts 2004 - 12:00 #6
Når du vil oprette en mappe, hvordan definerer du så stien til ny mappe?