Avatar billede moun Nybegynder
20. marts 2004 - 14:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ping i cs?

Mig og min bror spiller counter-strike over den samme internet forbindelse (512/128), det er også gået fint nok, ofr indtil et par dage siden...Der begyndte vores ping at stige til 700 når vi spillede på samme tid, det er ikke en konstant ping, den ændrer sig hele tiden. Når en af os minimerer vores cs, eller quitter det helt, spiller vi med en normal ping igen. Jeg ved ikke om det kan skyldes at min bror lige har instaleret 1,6, det gik fint da jeg spillede 1,6 og han 1,5.

På forhånd tak.
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
20. marts 2004 - 17:15 #1
Hmm lyder som det samme problem mig og min lillebror havde, efter at have kigget en del routeren samt alle computerne uden held, besluttede vi os for at købe en ny router og den virker :)
Ellers kan det skyldes at der er en der uploader på en af computeren, det kan tjekkes ved at installere programmet her:
http://download.com.com/3000-2155-10127470.html?tag=lst-0-1

Mvh Jonas
Avatar billede moun Nybegynder
20. marts 2004 - 19:20 #2
Problemet er bare, at det jo ikke altid har været sådan. Det startede for nogen dage siden, og lige efter min lillebror havde installeret 1,6. Kan det ikke have noget med det at gøre?
Avatar billede moun Nybegynder
20. marts 2004 - 19:24 #3
Hvad er det lige præcis en router er?
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
20. marts 2004 - 19:30 #4
Tjaa burde jo ikke have noget med det at gøre, men med det før nævnte program, kan i se hvor meget der bliver uploadet med på den enkelte computer.
Men prøv du at spille CS og lad din lillebror åbne en almindelig internet side samtidig, går pingen også der amok?

En router en en lille boks, hvor i har forbundet jeres kabelmodem til og derfra videre til til jeres switch/hub

Kabelmodem -> Router -> Switch/hub
Avatar billede roo104 Nybegynder
20. marts 2004 - 19:38 #5
Lyder som om cl_cmdrate og cl_updaterate er før høje.

Prøv noget i den her stil i consollen, ellers lige post hvad de står til

cl_cmdrate "40"
cl_updaterate "30"
rate "9999"
Avatar billede roo104 Nybegynder
20. marts 2004 - 19:40 #6
Hvis i stadig har høj ping prøv at sætte dem til
cl_cmdrate "30"
cl_updaterate "20"
rate "9999"

Det var standard i langt tid, ved ikke med 1.6 har ikke spillet CS i meget langt tid
Avatar billede moun Nybegynder
20. marts 2004 - 21:01 #7
MANGE MANGE TAK! :D Dejligt
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
20. marts 2004 - 21:04 #8
hehe skulle der ikke mere til :p
Avatar billede roo104 Nybegynder
20. marts 2004 - 21:09 #9
Jo højere cl_cmdrate cl_updaterate i kan have uden høj ping jo bedre. Men som regl kan man ikke have den så høj når man er flere, i kan måske sætte rate til 7500 og så de 2 andre lidt højere, men prøv at lege med dem, bare husk at cl_cmdrat bare skal være 1 højere end cl_updaterate, kan ikke lige huske hvorfor.