Avatar billede mishrah Nybegynder
19. marts 2004 - 10:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan man køre MySQL på IIS, eller ASP på apache?

Det er så simpelt. jeg udvikler til asp, men ønsker at bruge mysql istedet for access :D Kan det lade sig gøre? simpelt?

mange tak, Martin
Avatar billede mora Nybegynder
19. marts 2004 - 10:59 #1
http://zoidberg.dk/asp.asp?mode=download&id=5 viser hvordan du kan bruge mysql med asp
der findes også asp moduler til apache, ihvertfald på linux men kan ikke lige huske navnet på nogle af dem
Avatar billede martinlind Nybegynder
19. marts 2004 - 10:59 #2
MySQL kører fint på Windows platformen, så den kan du sagtens bruge
Avatar billede mishrah Nybegynder
19. marts 2004 - 11:18 #3
Kan man evt få en lille guide til hvor jeg kan downloade en mysql server? for synes det er lidt fovirrende... måske en step.by.step guide? :D
Avatar billede -thomas- Nybegynder
22. marts 2004 - 12:36 #5
Hvis du hellere vil køre asp på apache, kan du bruge Chili!ASP eller iASP - der er dog et par ting, der er lidt anderledes end med IIS i Windows.
Avatar billede mishrah Nybegynder
22. marts 2004 - 15:34 #6
takker! Men vi har fået det til at køre på iis! jo mindre der skal laves om på virksomhedens eksisterende konfiguration, jo bedre! Med mysql installeret påvirker vi jo ikke den eksisterende iis, men giver vores asp-sider adgang til en lynenede hurtig database (sammenlignet med access :D
Avatar billede -thomas- Nybegynder
23. marts 2004 - 09:30 #7
Jep, der er en verden til forskel, når man går fra en filbaseret database til en serverbaseret. :)