Avatar billede celzo Nybegynder
18. marts 2004 - 18:25 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Login med multi domæner

Hej:

setup: 1stk DC kørene på win2003, 1stk Exchange 2003 kørene på win2003.

Problem: jeg er den lykkelige ejer af flere domæner som skal modtage/sende post og logge sig på via OWA..

Jeg har oprettet et DC som hedder @kontor.mit-site.com

jeg har oprettet 2 nye "Recipient Policies i Exhange for @kunde1.com og @kunde2.com

hvordan kan jeg nu oprette brugere så de kan logge ind på owa som bruger@kunde1.com kan kun logge ind med bruger@kontor.mit-site.com..

Håper jeg har forklaret mit problem godt nok ellers bare at spørge..

- Anders
Avatar billede mr.d Nybegynder
18. marts 2004 - 23:35 #1
Hvis alle brugere har en SMTP adresse i det pri. domain så kan du følge denne guide.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;267906
Men som jeg læser det så har brugere i hvert domain kun deres ene domain som SMTP adresse, ikk´??
Avatar billede mr.d Nybegynder
18. marts 2004 - 23:37 #2
Avatar billede celzo Nybegynder
19. marts 2004 - 09:23 #3
alle brugere for naturligvis tildelt en mail adresse fra DC som hedder
bruger@kontor.mit-site.com

udfordringen er bare at disse brugere også har fået tildelt en ekstra SMTP adresse eksempelvis bruger@kunde1.com og det er den som de skal bruge til at logge ind med.. hvordan er det lige jeg får det til at virke :)
Avatar billede mr.d Nybegynder
19. marts 2004 - 09:38 #4
OK, Så skulle den første guide virke.
Avatar billede celzo Nybegynder
19. marts 2004 - 10:36 #5
nu har jeg fuldt den første guide til punkt og prikke men det virker fortsat ikke :( sætter stor pris på hjælpen :)

Kan jeg gi noget ekstra information som kan hjælpe med at få løst dette mysterium..
Avatar billede mr.d Nybegynder
19. marts 2004 - 12:01 #6
Du er så nød til at bruge den sidste også.
Avatar billede celzo Nybegynder
19. marts 2004 - 12:03 #7
Jeg har implementeret begge to :(
Avatar billede mr.d Nybegynder
19. marts 2004 - 12:06 #8
Har du lavet trust mellem det pri. domain og de andre ?
Avatar billede celzo Nybegynder
19. marts 2004 - 12:19 #9
jeg har oprettet et trust på DC til kunde1.com og kunde2.com
Domain Name:kunde1.com
Trust Type: Realm
Transitive:no

ikke sikker på om de er oprettet rigtigt, finder ikke rigtigt noget info på nettet om trusts og 2003 server :(
Avatar billede mr.d Nybegynder
19. marts 2004 - 13:17 #10
Hvis alle brugere på serveren har en mail adresse i pri. domain ( også som sec. smtp adresse) Burgte det virke.
Avatar billede celzo Nybegynder
19. marts 2004 - 13:22 #11
Duh fandt løsningen, havde ikke added UPN Suffix's i under Domains and trust nu kører det bare.. tak for hjælpen mr.d :)
Avatar billede mr.d Nybegynder
19. marts 2004 - 13:28 #12
OK, Det var nemlig det næste jeg skulle til at spørge om :-)
Godt du fik det til at virke :-)