Avatar billede anne-m Nybegynder
18. marts 2004 - 15:34 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Er database et must ved søgefunktion?

Hej...
Ja overskriften siger det egentlig...
Jeg har tænkt på om det er nødvendigt at lave en database hvis brugeren skal kunne søge på ord på en hjemmeside?

;o) sikkert et tosset spm.?
Avatar billede retry Nybegynder
18. marts 2004 - 16:45 #1
Nej, strengt taget er det ikke nødvendigt, hvis du ellers har mulighed for at læse dine sider på serverens disk fra et script (asp: FSO ~file system object).

Men ulempen ved ikke at have en database er, at det kan blive vanskeligt at skelne programmæssigt mellem hvad der er synlig tekst på dine sider - og dermed det, der skal søges i - og hvad der er HTML-koder, kommentarer og scripts, som jo nok ikke skal med i søgeresultaterne.
Avatar billede 2c Nybegynder
19. marts 2004 - 02:19 #2
Hvis brugeren skal søge ord på hjemmesider, vil det nok være en dum ide at have en database, da hele hjemmesiden, jo så skulle lige i databasen. Det vil nok være smartere med et serverside script der søgte en side igennem, for søgeord.

Men måske har jeg misforstået spørgsmålet ?
Avatar billede anne-m Nybegynder
23. marts 2004 - 09:25 #3
--->2c: Nej... du har ikke misforstået mit spm. det var faktisk bare det med at søge efter ord på en hjemmeside jeg ikke forstod. Så i får begge point! tak for hjælpen.