Avatar billede metal_hansen Nybegynder
17. marts 2004 - 19:17 Der er 25 kommentarer og
4 løsninger

Trommeslager.dk v.2

Ja, så fik jeg opdateret www.trommeslager.dk - og så må jeg jo lige høre hvad IT-nørderne herinde synes ;-)
Avatar billede izemate Nybegynder
17. marts 2004 - 19:20 #1
efter min mening er siden alt for sort, og den gule farver er lidt for fremtræden..
top banneret skal passe til hele siden (eller også skal siden gøres så den passer til 800 * 600 fra starten)

Ellers et okay site..

\\izemate
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
17. marts 2004 - 19:23 #2
ja den med topbanneret har jeg tænkt på - det er jeg (forhåbentlig) ved at få ordnet.

ang. for sort, så var det jo en ting jeg vidste nogen ville sige, for det er vel lidt en smagssag - men jeg synes sort (og det gule) passer til en side for trommeslagere.
Avatar billede izemate Nybegynder
17. marts 2004 - 19:27 #3
du har ret i at det er en smags sag, og du har skam også ret i at gul og sort svinger godt sammen, dog synes jeg at der er forlidt gul til at det bliver pænt :-\

\\izemate
Avatar billede syvon Nybegynder
17. marts 2004 - 19:27 #4
Helt klart meget pænere end det gamle.

Men et andet banner da det ikke rigtigt passer ind i
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
17. marts 2004 - 19:32 #5
syvon > et andet banner?! er det ikke fint nok hvis jeg får det til at fylde hele siden (fra side til side, altså)

jeg synes det har en god effekt at det er så lyst i forhold til resten af siden.
Hvad siger I andre?
Avatar billede syvon Nybegynder
17. marts 2004 - 19:37 #6
Måske vil det hjælpe hvis det det fylder siden

men syntes at mangler en smule farve i banneret "ikke for meget".
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
17. marts 2004 - 19:54 #7
hmm ok - ka godt være jeg skulle se om jeg ku få lidt gult i banneret..
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2004 - 20:01 #8
Kunne nu egentlig bedre li' den gamle mht. til design. Synes den var mere behagelig for øjnene.
Men igen - det er nok bare farverne jeg ikke bryder mig om, men det er jo en smagssag :o)
Men kan godt li' al den info, og de muligheder man har på siden....
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
17. marts 2004 - 22:18 #9
(1) Siden er alt formørk
(2) Den gule ramme ødelægger designet, efter min mening.

Nu ved jeg jo hvordan det gamle design så ud, og det er efter min mening meget mere levende, imødekommende og tiltalende. Så jeg synes helt klart at du skal skifte tilbage.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
17. marts 2004 - 22:23 #10
jacobclausen > jajajajaja *G*
jeg skifter IKKE tilbage :P
Avatar billede jps6kb Novice
18. marts 2004 - 08:46 #11
Syn's sQ den er fed nok ;)
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2004 - 08:48 #12
Nu synes jeg den er flot, det kedelige grå er væk og den gule rundt om det sorte kan jeg godt li :-)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. marts 2004 - 09:07 #13
hmm hvorfor får jeg ikke mails om nye indlæg?!

nå, men tak til jps6kb og bertie :D

I har vel ikke nogle gode ideer til indhold etc?! bare kom med jeres vilde idéer :)
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2004 - 09:13 #14
Mailsene begynder at komme nu, hos mig ihvertfald :-)
Indholdsmæssigt synes jeg du har hvad der skal til, jeg kan godt lide kalenderen :-)
Avatar billede jm_wolf Nybegynder
18. marts 2004 - 10:30 #15
En ting der ikke er helt så god er, at den minimale størrelse for at undgå vandret scroll ligger på en 811px, det er ikke så optimalt. Jeg mener man som standard plejer at gå ud fra, at ens side skal kunne vises (fuldt ud i bredden i hvert fald) på åen 800x600. Dertil skal man dog lige huske, at scrolbar og explorer (eller andre browsere) tager noget af denne plads, hvilket vil sige, at man har under 800px. En nem løsning er, at tage et screenshot af et åbent browser vindue. Åben billedet i Photoshop, og klip alt andet end den tomme side væk (brug evt. crop). Der har du i hvert fald den bredde, som du kan benytte dig sikkert af, uden at din side begynder at scrolle før standarden på 800x600. Måden du har lavet siden på åvil jo også fungere på større sider, da bredden af dine tabeller tilpasser sig med teksten.

Ellers ser det godt ud, dog kan det nok med farvevalget nedsætte hurtiglæsligheden en smule, i forhold til det man er vant til.
Det er fed med bjælken over hver tabel, der er lidt blandet mellem sort og hvid, det er en pæn lille effekt.

Ellers ser den brugbar ud, og har de gængse menuer og lidt andet.. God ide med kalenderen.

:o)
Avatar billede arlet Juniormester
18. marts 2004 - 10:36 #16
metal hansen -> Du får først mails, når du "kommer tilbage" og besvarer spørgsmål igen*GH*

Ang dit site kender du jo min konservative mening*S*
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. marts 2004 - 10:41 #17
arlet > ok. Ja, jeg kender den ;)

jm_wolf > tak for dit gode indlæg. ang. 811px så er det en ting jeg hellere må kigge på! Selvom de fleste nok kører med 1024x768, så er der nok mange trommenørder der har en gammel 15" skærm...
Tak for roserne ang. de andre ting.
Avatar billede jm_wolf Nybegynder
18. marts 2004 - 11:02 #18
Det var så lidt. Der er bare ikke mange, der lige får med, at man skal ligge systemet til , det fyldes også lidt (ikke kun på harddisken).

Til at tjekke størrelser, findes der også en del gode freeware programmer, der kan hjælpen en meget. Nogle kan man selv sætte op til forskelige ting osv.
Avatar billede minus Nybegynder
18. marts 2004 - 13:40 #19
tæppebaggrunden hjælper ikke meget, synes jeg du skal vide :)
Avatar billede ambrogio Nybegynder
18. marts 2004 - 16:50 #20
- Det lyse banner passer ikke ind

- Jeg kan ikke lide baggrunden

- Den fede gule kant uden om sitet ødelægger det lidt

Det gl. kunne jeg virkelig godt lide. Det var mere minimalistisk, og derved mere overskueligt. Samtidig var farverne meget mere rolige.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. marts 2004 - 17:15 #21
ambrogio > tak for respons.
Ang. banneret, har du så evt. forslag til farve i banneret?! og evt. også de andre ting?!
den gule kant synes jeg giver stil, så den beholder jeg 100% :)

Jeg må sige jeg er overrasket over hvor mange der kender trommeslager.dk (v.1) :D
Avatar billede ambrogio Nybegynder
18. marts 2004 - 17:28 #22
Ja, det har jeg da.

Som sagt synes jeg ikke den skal fylde helt ud. Hvis du vil holde fast i de mørke farver, så kan et lyst banner godt passe ind, men det du har der ser forkert ud. Måske du skulle prøve noget med den stærke gule farve i banneret. Baggrunden kan entet bare være sort, eller måske gul. Det ligner et tæppe, eller noget, og det passer overhovedet ikke til det øvrige.

Ellers held og lykke med sitet. Jeg spiller ikke selv trommer, men synes det er et meget spændende koncept.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. marts 2004 - 18:16 #23
jeg har nu sat et par design hajer på sagen, så nu må vi se hvad de finder på at gode ideer :)
Avatar billede minus Nybegynder
20. marts 2004 - 13:49 #24
jeg kan rigtig godt lide dit banner/logo. Hvis du får et design der passer til det, er du godt på vej :)
Avatar billede jm_wolf Nybegynder
20. marts 2004 - 18:03 #25
Det du skal have med ind i din overvejelse er; Hvis alt andet er mørkt, og du så går ind og smider et banner ind, der afviger meget fra det andet, vil det tage alt opmærksomheden til sig, og resten vil falde i baggrunden.
Derudover skal du med valget af farver og det være klar over, at folk der kommer på siden, danner sig et indtryk af siden via designet indefor 2-3 sekunder. Der afgør folk om de kan lide den eller ej. Så hvis banneret evt. ikke passer ind, vil det måske kunne ødelægge indtrykket af siden....
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
21. marts 2004 - 10:30 #26
så har jeg ændret lidt i det - hvad synes I?!
Avatar billede arlet Juniormester
21. marts 2004 - 10:31 #27
Meget bedre. Lige min stil ;-)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
21. marts 2004 - 10:37 #28
jeg regner med at lave en dropdown-menu på forsiden, hvor man kan vælge mellem det lyse og det mørke design. :)
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2004 - 12:15 #29
God ide med dropdown, så behøver vi ikke diskutere farverne mere :-)