Avatar billede mora Nybegynder
04. februar 2001 - 16:49 Der er 35 kommentarer og
3 løsninger

Gratis domæne og hosting

Domæne og hosting gives væk til personer med gennemtænkte ide(er) og har tiden til at arbejde på systemet.

Du vil kunne få hjælp til PHP programmering og indflydelse på hostingen.

Vi forventer at du har initiativ, evner indenfor design og et programmeringssprog.

Siden vil være vores egendom, og det vil fremgå af siden at vi ejer den, men du kan bruge den som du vil, med nogle få regulationer.

Skriv, mail, ring eller ICQ din ide.

Jan Kleis Nielsen
jan@webii.dk
Tlf: 75840969
ICQ: 40746606
Avatar billede davs Nybegynder
04. februar 2001 - 16:59 #1
hvilke \"få regulationer\" er der tale om ??
Avatar billede mora Nybegynder
04. februar 2001 - 17:01 #2
Ingen mp3, erotik, ulovligt matriale
Ingen download sites

Kontrakten kan opsiges med 30 dages varsel, matrialet på siden er copyrightet til dig/personen der nu lavede siden.

I øvrigt skal gælgende dansk lovgivning følges.
Avatar billede warpsnet Nybegynder
04. februar 2001 - 17:08 #3
Ingen download sider...trist, ingen download -->Ingen besøgende. Og hvordan får man copyrighten på siden hvis i ejer den??
Avatar billede mora Nybegynder
04. februar 2001 - 17:11 #4
Download sites = Sider med mange programmer til fri download, såsom tucows.com
Dit navn, logo mv. er selvføldig på siden, mv. man har copyright på alt man laver hvis du ikke angiver andet.
Avatar billede warpsnet Nybegynder
04. februar 2001 - 17:22 #5
Ok, men jeg tror ikke på den store succes, hvis man ikke selv fremstår som ejer, det er jo nærmest det eneste man får ud af ved at have en webside i dag...
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
04. februar 2001 - 17:22 #6
Hva du kan sku godt havde en side, uden downloades, og så samtidig, havde mange besøgende....

TV2
Jubii

???

Godt nok har de måske nogen downloades.. Men det er ikke det folk kommer derefter...
Avatar billede mora Nybegynder
04. februar 2001 - 17:31 #7
Du fremstår ikke som ejer i WhoIs, og på siden vil vi være nævnt.

Men det er et tilbud, tag det eller lad være, har fået seriøse hendvendelser over mail.
Avatar billede davs Nybegynder
04. februar 2001 - 17:34 #8
hvad linie vil det komme til at køre på ? (hastighed).

ps. jeg har sendt en mail til Jer, download delen kan jeg ligge andre steder hen, hvis det bliver et stort problem...
Avatar billede mora Nybegynder
04. februar 2001 - 17:38 #9
Linien afhænger af hvor populær siden bliver.
Som start vil projekter få et subdomæne på en 512KBit linje, derefter et domæne og viser det sig at være traffik på siden, og siden har en fornuftig fremtid, vil den blive lagt på en større linje.
Avatar billede davs Nybegynder
04. februar 2001 - 17:42 #10
Den side jeg har vist dig, har p.t. ca. 30.000 hits pr måned. - Og forventer at det kommer til at stige i takt med at jeg skal til at markedsføre det.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2001 - 18:23 #11
Det er ikke download, der behøver at afgøre om en side for mange besøgende tjek blot www.synlig.dk . Det ser ud til i at et spændende projket i gang mora.
Avatar billede warpsnet Nybegynder
04. februar 2001 - 18:41 #12
Ok, men det afskærer i hvert fald en del former for sider, men pyt.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2001 - 22:22 #13
Tja måske noget for min kommende multistartside, hvis der kan klares mange mange mange besøgende om dagen?
Avatar billede mora Nybegynder
04. februar 2001 - 22:27 #14
Download er jo så meget, vi tillader naturligvis en vis mængde downloads, men ikke sider med flere tusinde besøgende og mange gigabyte til fri download.

Vi hendvender os primært til nystartere, der ikke selv har råd til de løbende omkostninger og domæne.

Som sagt flyttes siderne til eksterne virksomheder ved stor belastning, derfor den 30 dages opsigelse, den vil vi kun benytte når/hvis vi mener siden selv kan styre økonomien med hosting.
Avatar billede davs Nybegynder
04. februar 2001 - 22:32 #15
Måske det var en idé at skrive det allerede i det første indlæg...

og hvad mit download angår er der jo ikke tale om Gigabyte.
Avatar billede mora Nybegynder
05. februar 2001 - 00:33 #16
Som jeg tidligere skrev, det er et tilbud, primært til nystartede/kommende.

Jeg tjener ikke en formue på projektet, faktisk kun en lille bid marketing, det fremmer nye udvikleres muligheder, og dermed måske danmarks position med IT.

Det hendvender sig IKKE til etablerede sider med mange besøgende, der gerne vil spare nogle knsater på hosting.

Hvad downloads er det en individuel vudering.

Jeg giver domæne, hosting og email til nyestartere med nye og gode projekter.
Intresseret? skriv på mailen, icq´en eller ring til mig.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
05. februar 2001 - 08:56 #17
mora>>

Hvad får I ud af det.. kan du specificere det lidt?

Hvad hvis man tjener penge på sitet? Skal I så have en andel?
Avatar billede microtec Nybegynder
05. februar 2001 - 11:17 #18
mora >> *lol*
Var det en 512KBit linje du sagde du ville køre web-hotellet via *gg*
Hvor mange sub-domæner har du tænkt skulle deles om denne \"utrolige\" båndbrede?
Avatar billede warpsnet Nybegynder
05. februar 2001 - 11:44 #19
Altså ja der er et pænt stykke vej fra 512 KB til de 34 MB som visse andre er på :)
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2001 - 11:50 #20
Lad dem da nu lige komme igang, men hvor er økonomien mora?
Avatar billede microtec Nybegynder
05. februar 2001 - 11:53 #21
*gg*
Det lugter lidt af noget \"mak-værk\", som bliver klasket op på en ADSL-linie.

Håber ikke der er nogen gode ideer, som strander der pga. en linie, som er helt vildt underdimminsioneret :o(
Hvis jeres ideer kan bruges seriøst, bør I overveje et rigtigt web-hotel.
Avatar billede microtec Nybegynder
05. februar 2001 - 11:56 #22
kharder >> Enig. Det var ikke for at stoppe noget.

Det kan bare ikke hjælpe at man tror man kan starte en vognmandsforretning, hvis man kun har råd til et løbehjul. Så er projektet dømt til at mislykkes.
Avatar billede mora Nybegynder
05. februar 2001 - 13:28 #23
Kommentar fra mora
Siderne med fremtid VIL blive flyttet til \"rigtige\" webservere.

Hvad jeg får er utolig simpelt, intet.

Seriøst jeg vil bare hjælpe dem der har ideerne, men ikke lige har \"tid\" til at investere i domæne og hotel.

Avatar billede microtec Nybegynder
05. februar 2001 - 13:41 #24
Hmm, måske er jeg for mistænksom.

Det virker bare lidt underligt at 17 årig studerende, til byder \"gratis\" domæne og hosting til folk der har en citat \"gennemtænkte ide\". Specielt når mora selv skal står som ejer af domænet.

Personligt mener jeg den der går ind i sådan et projekt, selv skal stå som ejer af domænet. Desuden bør der laves en kontrakt, så der ikke senere bliver uenighed om hvad der er aftalt, når det viser sig at der var tale om en rigtig god ide.
Avatar billede lohmann Nybegynder
05. februar 2001 - 15:38 #25
microtec...

Siden tilbudet er gratis, så har jeg svært ved at se hvorledes du kan sidde og udtale dig om, at folk bør købe et webhotel. Mit firma ejer massevis af sider, men mange er ikke i den heldige situation.

Jeg synes det er em god og nobel idé Mora!
Avatar billede mora Nybegynder
05. februar 2001 - 15:40 #26
Selvføldig bliver der udarbejdet en kontrakt, jeg laver heller ikke dette alene, men har et firma bag mig til økonomien, skal bare se om der er et marked for ideen først, om man selv vil stå som ejer af domænet kan måske ordnes.

Og, ja, jeg syndes seriøst i er for mistænksomme.

Men et intresant eksempel på hvor svært det er at give ting væk gratis, bare det er pakket ind ...
Avatar billede microtec Nybegynder
05. februar 2001 - 16:04 #27
Jeg har lært at man altid skal mære mistænksom når noget er \"gratis\" eller \"man kan blive millionær\" *lol*

mora har sikkert ikke nogen skummle bagtanker med sit projekt, men har bare ikke tænkt over konsekvenserne af det.

Lad os tage et eksempel (vi overdriver lidt, det fremmer forståelsen):

Jeg er en 15 årig knægt, som netop har fået en ide til at lave noget, der skal hedde www.jubii.dk
Jeg har ikke nogen penge, så jeg tager i mod mora´s tilbud om gratis domæne og hosting. Jeg tænker ikke vidre over at mora som modydelse har alle retigheder til domænenavn og sides indhold.
Der går 2 år, og det viser sig at www.jubii.dk er blevet en kæmpe hit. Der kommer derfor et stort firma, som tilbyder at købe navnet www.jubii.dk og hele konceptet for flere milioner (det var det i virkeligheden).
Såååå, nu er det problemerne opstår. Det var min ide og mit koncept, men det er mora som har alle retighederne til det. Vi bliver uenige og er nød til at hyrer hver vores advokat. Vi kan selt ikke blive enige, så vi er nød til at skulle en tur i rette.
Da mora står som ejer af hele skidtet, har jeg en ufattelig dårlig sag. Faktisk bestemmer dommeren, at mora skal have alle de mange millioner, da jeg ikke kan dokumenterer at have nogen rettighede til www.jubii.dk

Moralen er at jeg har solgt hele min ide og koncept til mora for det, som det koster at hoste på et web-hotel. Vi snakker om 100-200 Kr. om året.
Min ide var genial, så mora blev millionær. Jeg fik kun en lang næse.

Jeg håber I kan se hvad jeg mener.

PS: Jeg kender ikke mora. Han er sikkert en flink fyr, med gode hensigter. Det er bare så forbandet let at blive uvenner den dag der kommer penge ind i billedet.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
05. februar 2001 - 16:08 #28
Hvis man føler at ens \"www.jubii.dk\" er ved at blive en succes, kan man vel bare skifte udbyder.. eller hva\'? Eller ejer mora ens domænenavn for al tid og evighed?
Avatar billede warpsnet Nybegynder
05. februar 2001 - 16:11 #29
Det er da det han siger at han ejer det, ik, og det kan jo vel heller ikke være anderledes hvis det er gratis, men godt eksempel microtec...
Avatar billede microtec Nybegynder
05. februar 2001 - 16:41 #30
nil.dk >> Som mora ligge op til, ejer han det til tid og evighed, så du kan ikke skifte udbyder. Med mindre han fritstiller domænet, men det er utænkeligt når der netop er ved at være succes.

Som der ligges op til ejer mora ikke bare domænet, men også indholdet på siderne. Det tiltrods for at det er \"den 15-årige knægt\", som har programmeret det hele.

Jeg syntes det \"gratis\" domæne og hosting går hen og bliver en meget dyr fornøjelse.
Dette forudsætte naturligvis at \"den 15-årige knægt´s\" ide er god, men ellers er mora jo heller ikke interesseret.

Tænk jeg godt om inden I sælger jeres gode ide for billigt!!!
Avatar billede mora Nybegynder
05. februar 2001 - 16:53 #31
Kommentar fra mora

Hvis den 15 årie knægt, nu medbringer kontrakten der dokumenter de 30 dages opsigelse fra begge partnere skulle der ikke være de store problemer, right?
Avatar billede mora Nybegynder
05. februar 2001 - 16:55 #32
Prøv at se det fra en anden side, hvis man står i WhoIs, kan man flytte og gøre whatever man vil, når man vil, det er fuld ud fair, men når man nu engang fik det gratis og har fået den gratis hosting er det mindste man kan gøre, da at sende et lille brev, og så vente de 30 dage, hvis da ikke vi bliver enige om bare at overføre med det samme, eller?
Avatar billede christian-s Nybegynder
05. februar 2001 - 17:09 #33
Alle jer: Tag det dog roligt, mora er så flink at give \"nye\" folk hurtig, let og billig adgang til hjemmeside mv. Hvis I er bange osv. kan I da bare lade være med at tage i mod tilbuddet...

Ha\' det godt! Skal ud i sneen :)
Avatar billede christian-s Nybegynder
05. februar 2001 - 17:10 #34
hov, det var vist en kommentar...
Avatar billede microtec Nybegynder
05. februar 2001 - 17:16 #35
mora >> Du må ikke opfatte det jeg skrive som om du er \"en skidt fyr\". Du er bare ung og har ikke tænkt over konsekvenserne af dit forslag.
Jeg har også været 17 år (det er god nok længe siden), og så kan alt lade sig gøre. Det kan det også indtil, der kommer penge ind i billedet. Så er det problemerne opstår.

Hvis vi havde talt om private hjemmesider, var dine betingelser fuldt ud fair.
Her taler vi om \"ideer\", som kan gå hen og blive meget værdifulde.
nil.dk spørger hvad du får ud af det. Jeg vil mene du får nogen billige \"lodseddler\", hvoraf en måske bliver \"udtrukket\" (en ide, som viser sig at være bæredygtig). Jeg har deriomod svært ved at se, hvad jeg som \"15-årig knægt\" får ud af det. Andet end at jeg laver en gratis site til dig altså.

Du og evt. samarbejdspartnere skal få en advokat til at udarbejde en samarbejdsaftale om drift og evt. salg af ideen. Husk I skal benytte hver jeres advokat, så jeres interesser bliver tilgodeset ligeligt.

Held og lykke med det :o)
Avatar billede mora Nybegynder
05. februar 2001 - 17:44 #36
Jeg lukker her, med en lille opsumering.

Indhold på siden ejes af den der laver det (I.e. Den 15 årie)
Domænet er i WhoIs af rent tekniske grunde med aftalen i mit/firmaets navn
Webho´sting udgifterne og domæne udgifterne bliver betale af os.
Begge partnere kan opsige kontrakten med 30 dages varsel

Tak til Davs og christian-s der var de mest positive over for det, og firmaet der skulle have støttet projektet er jo ikke 17 som jeg, og på kontrakten kommer nok heller ikke min (ikke myndige) underskrift.

/MORA Over and out
Avatar billede christian-s Nybegynder
05. februar 2001 - 19:39 #37
Takker for alle point :o)
Avatar billede forfatterksl Nybegynder
27. september 2005 - 14:54 #38
Gælder dit tilbud stadig?
For faktisk er jeg - ironisk nok - en femten-åring knægt, der har samme forbandelse som der vist nok også var ved en af grundlæggerne på jubii... ham dér, der hver dag kom på arbejde med tonvis af geniale idéer (så var det vist nok, at hans kollegaer begyndte at skrive hans idéer ned, og dem, som han kunne huske fjorten dage efter, var gode).
Men jeg ved ikke om det er sandt.
Whatever: Er du stadig interesseret i et "abbonement" på Forfatter-ksl's mange idéer? - jeg kender for resten også til HTML, javascript og PHP ;-)