Avatar billede zonninglotus Nybegynder
17. marts 2004 - 15:18 Der er 2 kommentarer

unattended / install / Lotus Notes / User.ID

Hvordan laver jeg en unattended installation af Lotus Notes?

Og Hvordan skal jeg alt efter hvem der logger indpå computer starte Lotus Notes med et bestemt bruger id uden at bruger skal gøre noget og dette skal også gælde hvis bruger ikke hare være på før!!
Avatar billede jogii Nybegynder
17. marts 2004 - 19:15 #1
Der er forskellige muligheder. Først hvilken version af Notes og hvilken version af operativsystem? Dernæst hvilken type arbejdsstation skal konfigureres ( TS/Citrix, bærbar, workstation). Har brugerne et hjemmebrugerbibliotek når de kobler sig på nettet? Anvender I Notes i forvejen og hvordan? Hvis ja, skal eksisterende brugere flyttes til "shared" installation?

Det var faktisk flere spørgsmål end du havde. Problemet er faktisk at det ikke bare er noget man "gør" over en "chat". Det skal planlægges, fordi der er mange muligheder og dermed også mange muligheder for at gøre det forkert. Det er jeres miljø der er den variable faktor.

Men nogle af de buzz-words du skal involveres i er bl.a. "Roaming user", "Multi-user install" vs. "Single User install", MSI osv.

Jeg vil gerne hjælpe, men det kræver lidt mere end man kan klare nemt i dette forum.

//Jörg
Avatar billede wise Seniormester
17. marts 2004 - 21:10 #2
Du kan med fordel kigge på de links der er i dette spr, specielt dem til "red books" http://www.eksperten.dk/spm/478334

Generelt kan man sige at der et par faser i installationen:
- Installation af selve klienten
      Her kan du automatisere via en mst fil...
- Opsætnings-wizard´en som er den der sætter notes op til den enkelte bruger, her skal der opsættes servernavn, id fil og Brugernavn
      Der er den del som jeg spørger til i mit spr...

Der findes dog også nogle muligheder for at installere programfilerne centralt og så lægge datafilerne på brugernes lokale drev. Men her vil jeg give Jogii ret, hvad er det du vil??