Avatar billede wise Seniormester
17. marts 2004 - 09:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opsætte klienten vha "scriptable setup"

Hej Alle i kloge mennesker

Er der nogle af jer der har arbejdet med scriptable setup
http://www-12.lotus.com/ldd/doc/domino_notes/Rnext/help6_admin.nsf/f4b82fbb75e942a6852566ac0037f284/39c9164bdc78e2fa85256c1d00391d13?OpenDocument

Jeg prøver med den ser ikke ud til at æde linien i notes.ini, den henter i hvert fald INGEN af værdierne fra tekstfilen....
Avatar billede jogii Nybegynder
17. marts 2004 - 10:08 #1
Det kan være at Notes ikke får fat i den NOTES.INI som du tror ønsker den skal anvende. Er du sikker på at du har fat i den rigtige NOTES.INI?
Avatar billede wise Seniormester
17. marts 2004 - 10:21 #2
Jeg smed den i den der ligger i c:\programmer\lotus\notes
Og den retter en masse ting i den fil når jeg kører wizzarden, for da jeg checkede bagefter stod der stadig min linie og så en masse nyt.

Jeg er dog lidt i tvivl om den skal være indenfor [notes] eller udenfor.
Jeg skrev den bare sådan indenfor Notes overskriften
ConfigFile=I:\Programmer\NOTES\Client\notes-mth.txt
Avatar billede jogii Nybegynder
17. marts 2004 - 10:35 #3
Her lidt fra Notes.Net.
Jeff Mitchel er med i udviklingsteamet omkring MSI-installer og hele Client-setup
//Jörg

RE: Multiuser Install ConfigFile
Posted by Jeff Mitchell on 19.Jan.04 at 13:24 using Lotus Notes
Category: Notes ClientRelease: 6.5Platform: Windows 2000

The Tuner is used for generating a transform that is used to customize (and automate) the install of the client. The ConfigFile= (aka Scriptable Setup) is used to automate the setup of the client. They are two separate and independent steps. For more information, check out the Upgrading to Lotus Notes and Domino 6 redbook, which can be found online here as HTML and here as PDF. You will be most interested in chapter 16.1

http://www.redbooks.ibm.com/redbooks/SG246889.html

http://www.redbooks.ibm.com/redbooks/pdfs/sg246889.pdf
Avatar billede jogii Nybegynder
17. marts 2004 - 10:36 #4
Der var også mange andre henvisninger til ConfigFile på Notes.Net. Jeg tog kun denne med som inspiration og de links Jeff gav.
Avatar billede wise Seniormester
17. marts 2004 - 10:53 #5
He he jeg søgte på  "scriptable setup" og ikek ConfigFile på notes.net i går uden held ;-)
Takker jeg vil lige cheke de 2 bøger... Men jeg har egentlig det meste, nemlig alle tags og et eksempel på selve scriptet, men kan bare ikke få den til at fange det...

fx
http://www-10.lotus.com/ldd/nd6forum.nsf/55c38d716d632d9b8525689b005ba1c0/17570295fbc98fb585256c75004ca587?OpenDocument
Avatar billede wise Seniormester
19. maj 2004 - 17:28 #6
Jeg fik det til at køre med det scipt fra ibm.com
Kan egentlig ikke huske hvad jeg ændrede, men Jogii læg et svar så får du nogle points som tak for input....
Avatar billede jogii Nybegynder
19. maj 2004 - 17:31 #7
Jamen så svarer jeg da gerne :-)