Avatar billede t_peters Nybegynder
15. marts 2004 - 20:39 Der er 11 kommentarer

Zywall 10w og Zywall2 VPN tunnel virker ikke lige pludselig

Er der nogen som har et forslag til hvad der er galt ?

Jeg har lavet et VPN forbindelse mellem en Zyxel Zywall 10w og Zywall 2 og den har kørt fint i ca . 1 måned. Pludselig er det "intet hul igennem". Jeg kan ikke pinge de to netværk.
PC'erne kan sagtens i begge "ender" komme på internet (bruge Zywall som ADSL router). I Routerens Status fremgår det at tunnelen kører og er aktiv.
Hvor kan fejlen ligge ?
Avatar billede groenaert Novice
16. marts 2004 - 18:02 #1
Prøv at reboote begge Zywalls og se om det ikke hjælper. Det lyder som om den ene zywall hænger. Zywall'erne har et eller andet med at de med jævne mellem rum bør genstartes.
Avatar billede t_peters Nybegynder
16. marts 2004 - 19:09 #2
Er prøvet på begge
Avatar billede groenaert Novice
16. marts 2004 - 19:37 #3
Hvordan er VPN forbindelsen defineret? Er der statisk public IP i begge ender eller kører den ene DHCP og den anden public IP?
Avatar billede t_peters Nybegynder
16. marts 2004 - 19:42 #4
Begge har statisk public IP. (TDC)
PC i hver ende har statisk IP på LAN siden.
Avatar billede groenaert Novice
16. marts 2004 - 19:45 #5
Har du prøvet at lave en trace route fra den ene mod den anden?
Avatar billede t_peters Nybegynder
16. marts 2004 - 19:55 #6
Nej det har jeg ikke.
Er det sådan : tracert "public IP" den modsatte zywall ?
Avatar billede groenaert Novice
16. marts 2004 - 19:56 #7
Ja, grunden til spørgsmålet er, at jeg mere end et par gange har oplevet at der har været bøvl hos TDC med forbindelserne i mellem to ip adresser.
Avatar billede t_peters Nybegynder
16. marts 2004 - 20:00 #8
Du har ret - jeg har også tidligere været ude for det sammme.
Avatar billede t_peters Nybegynder
16. marts 2004 - 20:08 #9
Hvordan er det med det her - hvor giver jeg dig points?
Ved du det
Avatar billede groenaert Novice
16. marts 2004 - 20:13 #10
Tja...., hvis trace route viser at du ikke når den anden IP, så kan jeg kun ønske dig "god kamp" med TDC, for det er i hvert fald ikke hos dem problemet er.
Avatar billede groenaert Novice
16. marts 2004 - 20:13 #11
Jeg ligger et svar, og så klikker du på mit navn ud for der hvor der står accepteret svar...