Avatar billede themunk Nybegynder
15. marts 2004 - 11:08 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Laptop priser, og batterier

Hej jeg har lidt problemer med priserne på Laptop´s. Især batterierne, hvor langt tid be holder eller prisen for sådan en kall.
Og så også lige det, vil batteriet blive hurtigt slidt efter et stykke tids brug eller findes der andre muligheder for gode batterier der kan holde godt.
Jeg leder efter en Laptop på ca. 2.2 - 2.6 ghz
og ca. 256 ram med 30 gb hardisk.
Det vil glæde mig vis nogen kan hjælpe mig på vej :)
Avatar billede espersen Novice
15. marts 2004 - 11:14 #1
Gå efter Centrino platformen med strømbesparende CPU'ere - dette giver mindre varmeudvikling og derf mindre behov for en larmende blæser ! (hvilket igen sparer på strømmen)

Se denne omfattende artikel om vlag af bærbar samt vigtige komponenter !
http://www.eksperten.dk/artikler/133

Du bør efter min mening overveje Asus M6800N-modellen, hvis du vil spille lidt på den og bruge den til DVD og grafisk arbejde og andre krævende programmer (og tænk på at systemkrav stiger konstant!).

Den er med 15" skærm vejer blot 2,7 kg

Den er nærmest lydløs mht. blæseren, p.g.a Centrino-platformen, da dette betyder mindre varme og dermed mindre behov for en larmende blæser.

Den har det nyeste grafikkort til bærbare : et Radeon 9600 pro + det er en Centrino maskine. Dens VGA-ram er dedikerede ram - dvs. den skal ikke dele ram med resten af konfigurationen (modsat shared ram som de fleste andre!)

Dette gør den bl.a. god til at afspille DVD-film og også på længere sigt spil og større programmer!

M6800N har 512 MB ram som desuden er 333 mhz (max 2 GB ram ialt)- mod de mere normale 266 mhz på FSB'en

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=65017 ("den lille" med 40 mb HDD og 256 mb ram)
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=65019 (med 60 GB HDD og 512 MB ram)
Avatar billede espersen Novice
15. marts 2004 - 11:15 #2
En Centrino-model med 1,5 ghz processor svarer mere end fint til de 2,2-2,6 som du efterlyser.
Avatar billede themunk Nybegynder
15. marts 2004 - 11:20 #3
De er rigtige fede, :) men jeg har ikke helt så mange penge som jeg egentlig meget gjerne vil bruge på en laptop, kan man ik få dem til ca 8 - 11000 kr
Avatar billede ird Praktikant
15. marts 2004 - 11:58 #4
Du kan få en Dell 8600 den den pris ca. En okay maskine
Avatar billede espersen Novice
15. marts 2004 - 12:38 #5
jeps : den Dell er også med OK specifikationer (men vil dog helst selv vælge Asus)
ird : smider du lige lidt til ham ?
Avatar billede ird Praktikant
15. marts 2004 - 17:24 #6
Den er på deres hjemmeside
Avatar billede themunk Nybegynder
02. april 2004 - 19:13 #7
ok
Avatar billede espersen Novice
02. april 2004 - 21:01 #8
et svar ;o)
Avatar billede themunk Nybegynder
02. april 2004 - 21:06 #9
tak for hjælpen.. :)
Avatar billede themunk Nybegynder
02. april 2004 - 21:08 #10
hmm burde accepter knappen ik forsvinde efter man har accepteret eller har du fået point??
Avatar billede espersen Novice
02. april 2004 - 21:31 #11
hhm.. har du først markeret mit brugernavn og derefter trykket på accepér ?
Avatar billede themunk Nybegynder
03. april 2004 - 15:39 #12
nå sådan hmm så lærte jeg det, tak for hjælpen da :)