Avatar billede fragze Juniormester
14. marts 2004 - 15:40 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Dropdown fra billede.

y0 der...

Jeg har et spørgsmål.

Hvordan laver man sådan en drop down som denne..

http://www.visage-cup.dk <- kør musen over cup info.

Sådan en ville jeg godt have, og den skulle gerne virke sådan at den kan smides på flere billede, altså jeg har | Nyheder | regler |osv osv osv... fra hvert emne skal der komme noget nyt frem

håber det muligt... :p
Avatar billede fragze Juniormester
14. marts 2004 - 15:41 #1
og gerne med en fx 75% transparent baggrund men ingen nødvendighed.. :)
Avatar billede roenving Novice
14. marts 2004 - 15:47 #2
Se f.eks. Thomas Brattlis sliding menus:

http://www.dhtmlcentral.com/projects/coolmenus/
Avatar billede fragze Juniormester
14. marts 2004 - 15:52 #3
Det skal være til billeder... og fungere som nøjagtig den der på det andet site... :)
Avatar billede Slawomir Seniormester
14. marts 2004 - 16:05 #4
Avatar billede fragze Juniormester
14. marts 2004 - 16:17 #5
yessir... men nu er det sådan at jeg har lvaet billedet som skal bruges... og jeg ikke selv skal skrive på det... og når man kører musen over så skal dropdown komme med det samme :)
Avatar billede fragze Juniormester
14. marts 2004 - 16:17 #6
og ps der skal være en MOUSE OVER.. .:)så der kommer et nyt pic fram!
Avatar billede fragze Juniormester
15. marts 2004 - 07:56 #7
ok neder :[
Avatar billede Slawomir Seniormester
15. marts 2004 - 12:09 #8
hvad er problemet?
Avatar billede olebole Juniormester
15. marts 2004 - 15:39 #9
<ole>

Er du helt sikker på, den skal virke som på http://www.visage-cup.dk ?
Jeg tænker på: Skal den også komme haltende ned helt ude i venstre side, fordi scriptet ikke checker for, om siden er loaded?

Du kan bare skrive en af de mange sliding-menuer (f.eks. Bratli's) om, så den har et billede i toppen ... det kan vel ikke være svært  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede fragze Juniormester
20. marts 2004 - 12:38 #10
Ja det må meget gerne virke præcis som på visage cup... dajeg virkelig godt kan lide den stil :)
Avatar billede fragze Juniormester
20. marts 2004 - 15:29 #11
Har snakket med ham der har lavet viasge cup og fået hjælp der =)
Avatar billede vult Nybegynder
18. maj 2004 - 13:43 #12
olebole> Har lavet siden, og hvis du kigger i HTML (i body tag) så vil du se jeg faktisk LAVER et tjek for om siden er loaded .. Problemet er bare, at onload først aktiveres når hele siden er hentet. Yderligere er problemet at vores host  har en EKSTREMT langsom server, så det kan tage lidt tid før siden er komplet, og dermed at menuen bliver placeret. Tjek evt. HTML og hvorledes tingene fungerer før du spiller smart plz.

Og ja .. man kan bare komme og spørge mig, hvis man vil have hjælp. Jeg er gerne hjælpsom med at løse problemer, men jeg laver ikke andre folks arbejde.
Avatar billede olebole Juniormester
18. maj 2004 - 19:39 #13
vult >> Man kan da ikke forvente ens brugere kikker i koden. Virker siden dårligt, er det rystende ligegyldigt, hvad koderen mener om hans kode  :)

Var koden ordentlig skrevet, kunne menuerne ikke vises, før de var placeret ... det er da helt elementært. Det er ikke nok at checke, om siden er loaded ... man bør også bruge den viden til noget.

Derudover er koden frygtelig dårlig, hvilket du kan forvisse dig om ved at se den i en anden browser end lige Win/IE. Så man kan vel ikke ligefrem kalde det 'smart' at opfordre folk til at kikke i HTML'en  ;o)
Avatar billede vult Nybegynder
18. maj 2004 - 20:29 #14
Når du siger koden .. Tænker du så på JavaScriptet til menuen eller HTML når du siger at koden er ringe? For rent HTML mæssigt virker siden fint i Mozilla såvel som IE.. Eneste problem er som du pointerer JavaScript koden, som jeg btw. ikke selv har lavet (selvom jeg nu ikke ville have problemer med det .. Men gad ikke når nu der fandtes kode til fri afbenyttelse allerede, og slet ikke når det var noget jeg lavede aldeles gratis).

Men tager din kommentar til at menuen først bør vises når siden er 100% indlæst. Det ville have været lidt smartere, og det vil jeg da helt sikkert tage til mig i fremtidige projekter, som benytter en menu af den type).