Avatar billede redondo Nybegynder
03. februar 2001 - 16:37 Der er 8 kommentarer

internet connection

min internet connection er blevet mærkelig !!
Jeg mener at når jeg starter den og trykker koden går den stadig ikke i gang men så når ?
jeg genstarter computeren den duer den \"nogle\" gange men ikke altid

hvad er problemet
Avatar billede riversen Nybegynder
03. februar 2001 - 16:40 #1
prøv at geninstallere modem og lav en ny forbindelse i samme huk
Avatar billede redondo Nybegynder
03. februar 2001 - 16:51 #2
lidt mere : jeg har stofanet connection
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
03. februar 2001 - 18:31 #3
Det skal virke! Så enten skal du overveje at formatere dit c:.

Men.. inden prøv:

Sluk StofaModemet.
Afinstallerer dit Netkort, protokoller osv. og genstart -> Find netkortet og installerer/konfigurer din stofa-opsætning.

Det bør være det.
Avatar billede jonaslis Nybegynder
04. februar 2001 - 13:03 #4
Den må IKKE være dubletter nogen steder, Format er lige barsk nok (endnu!!). Måske skal netkortet i en anden sokkel? Det havde jeg problemer med, det er øm overfor enhver form for konflikt.
Noget andet: Højre klik på Conn. prg. og vælg egenskaber, skriv efter C:/...Stofanet.exe (ophold) og så dit brugernavn/password så skal du i hvert fald ikke skrive det hver gang du lokker på!tofanehurtig nok
Avatar billede jonaslis Nybegynder
04. februar 2001 - 13:05 #5
Undskyld jeg har sjusket lidt!
Avatar billede lhk1508 Nybegynder
11. februar 2001 - 17:42 #6
køre du me for så kan det være du skal bruge en anden nøgle
Avatar billede jonaslis Nybegynder
11. februar 2001 - 23:23 #7
Har du fået stofanet opogdå? Det var måske fint med lidt oplysninger om 95,98, me eller hvad. Som sagt kan dubletter skabe problemer: Gennemgå kontrolpane/system - og det er ikke nok at slette en evt. dublet, men begge 2 og så få bare den ene op igen. Er det ISA eller PCI slot du bruger til  kortet. Det kan ikke passe der skal formateres noget. Forresten KAN der (ind imellem) vare op til 10-20 sek. inden uret starter. Du kan jo ikke som ved et modem høre \"spetaklet\" ved opringning og tror det er dødt.
Avatar billede ajen Nybegynder
21. februar 2001 - 18:47 #8
Har du indsat gateway i egenskaber for TCP/IP under => \"kontrol panel\" => \"netværk\" ?? Har du \"Hent automatisk en ip-adresse\" sat til og subnetmask til \"255.255.255.0\"  Eller hvad med DNS.. Du kan prøve at deaktivere \"wins navnefortolkning\" samme sted (TCP/IP) Har du flere netkort i computeren ?? Kan du pinge stofanet-logon serveren ?? I Århus hedder den 192.168.30.2
Den skal kunne pinges selvom du ikke er logget på.
prøv disse ting. ;o)