Avatar billede kas0808 Nybegynder
13. marts 2004 - 21:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at læse data-dvd på pioneer dvr-107D

Jeg har netop investeret i en dvdbrænder, dvr 107d, fra Pioneer. Jeg har fået den installeret og kan også se dvdfilm osv. Mit problem er at jeg ikke kan læse de data-dvd som jeg har brændt med nero 6. Når jeg forsøger at læse dem skifter ikonet i f.eks. "Denne computer" fra dvd-drev til cd-drev og der kommer en meddelelse om at mediet ikke kan læses??? Når jeg går ind i Nero kan jeg godt læse på dvdén og se de brændte filer osv?? Det er rimelig irriterende da jeg havde håbet at kunne bruge brænderen til at lagre datafiler som jeg ikke umiddelbart har plads til på hd.
Mine medier er af mærket: Fortis dvd-r 4X og blev brændt som multisession.
En løsning på problemet modtages med kyshånd!!
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2004 - 00:46 #1
Det er nok fordi den ikke er lukket.
Avatar billede kas0808 Nybegynder
14. marts 2004 - 12:54 #2
Lukket?? Kan windows XP ikke læse en data-dvd når den er skrevet som multisession??
Kan jeg "lukke" dvdén efterfølgende med nero??
Det virker umiddelbart underligt, for mig, at min brænder ikke efterfølgende kan læse den datadvd som den lige har brændt succesfuldt.
Yderligere hjælp er meget velkommen!!
Avatar billede kas0808 Nybegynder
18. marts 2004 - 23:33 #3
Så er det opklaret!! Har købt Verbatim medier og de kører fuldstændig fejlfrit.
Jeg kan ikke anbefale andre brugere at købe medier af mærket Fortis som er en "klon" af de, for nogen, forhadte Princo-skiver.
For mig blev det i hvert tilfælde dyrt at spare - ÆV ÆV

ps: Jeg har ca 20 stk medier til salg hvis der stadig er interesserede??
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2004 - 06:17 #4
Jeg har 38 :[.