Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2004 - 11:44 Der er 1 kommentar

PowerPoint: Word wrap i tekstboks omkring autoshape

Jeg laver en ny template i PowerPoint2002 (OfficeXP). Det er lykkedes at sætte default for en tekstboks til at være 'word wrap', så der ikke skrives ud over boksens kanter. Men hvis man laver en auto shape (f.eks. en firkant) og derefter skriver inde i den, så oprettes der automatisk en tekstboks omkring auto shapen, og i denne tekstboks er word wrap IKKE default. Man kan dog ændre til word wrap (i slide master view) og derefter vælge 'set autoshape default', men ændringen hænger ikke ved. Når man tegner en ny autoshape og skriver i den, går teksten igen ud over boksens kanter...

Kan nogen hjælpe, eller er det en 'Microsoft feature' ;) ???
Avatar billede lupj Nybegynder
19. marts 2004 - 05:32 #1
Det kan man ikke. Man kan ikke skrive i tekstbokse. Det er en autotekst field der dukker op over selve tekstboksen...

Råd 1: Kontakt en produktspecialist
Råd 2: Ring til helpdesken

Lupj