Avatar billede spock73 Nybegynder
12. marts 2004 - 07:27 Der er 5 kommentarer

Hvordan fjernes Raleka.S?

Inden for den sidste uge er ormen Raleka.S blevet fundet 4 gange på computeren. Antivirus (AVG) har slettet den (siger den), AVG er blevet opdateret og der er kørt fuld scan. Men Raleka.S kommer bare igen. Hvorfor bliver ormen ved med at komme og hvordan slipper jeg helt af med den???
Avatar billede arlet Juniormester
12. marts 2004 - 07:29 #1
Hent en hijackthis : http://www.arlet.dk/hjt.htm
Avatar billede arlet Juniormester
12. marts 2004 - 07:30 #2
Der kan ligge noget i loggen, så kom med den log, så kan vi se hvordan du kan beskytte dig mod den..
Avatar billede arlet Juniormester
12. marts 2004 - 07:33 #3
Normalt er det at man ikke har opdateret sit windows og derfor er "ormehullet" ikke lukket, så hent alle opdateringerne inde på windows update, så er du godt sikret mod orme, såsom agabot og blaster også.
Avatar billede spock73 Nybegynder
14. marts 2004 - 13:11 #4
Nu er det for en ven, jeg skal finde ud af det - jeg har ikke adgang til computeren. Og hijackthis er vist for indviklet til hende *S* Windows bliver opdateret jævnligt, er der intet man selv kan gøre? Et program til at fjerne det?
Avatar billede fromsej Praktikant
14. marts 2004 - 13:16 #5
Pøv at deaktivere systemgendannelse, hvis det er XP eller ME, kør så en fuld scan igen med AVG opdateret.