Avatar billede hoffe1 Nybegynder
11. marts 2004 - 22:28 Der er 9 kommentarer

Rensning af hijackthis fil

Er der nogen der kan hjælpe mig med at rense denne hijackthis fil

Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\DELLMMKB.EXE
C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\ACMonitor_X84-X85.exe
C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\AcBtnMgr_X84-X85.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\printray.exe
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\winh.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Works Shared\wkcalrem.exe
C:\WINDOWS\Nhksrv.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Program Files\Netropa\OSD.exe
C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\Documents and Settings\Henrik Hoffmann\Desktop\hijackthis.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\OPScan.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://pqyndy.t.muxa.cc/s.php?aid=420 (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://pqyndy.t.muxa.cc/s.php?aid=420 (obfuscated)
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://pqyndy.t.muxa.cc/h.php?aid=420 (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://pqyndy.t.muxa.cc/s.php?aid=420 (obfuscated)
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://pqyndy.t.muxa.cc/h.php?aid=420 (obfuscated)
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://pqyndy.t.muxa.cc/s.php?aid=420 (obfuscated)
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://pqyndy.t.muxa.cc/s.php?aid=420 (obfuscated)
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://pqyndy.t.muxa.cc/s.php?aid=420 (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = http://pqyndy.t.muxa.cc/h.php?aid=420 (obfuscated)
O2 - BHO: (no name) - {0000CC75-ACF3-4cac-A0A9-DD3868E06852} - C:\Program Files\DAP\DAPBHO.dll
O2 - BHO: (no name) - {0096CC0A-623C-4829-AD9C-19AF0DC9D8FE} - C:\Program Files\DAP\DAPIEBar.dll
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: Web assistant - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: DAP Bar - {62999427-33FC-4baf-9C9C-BCE6BD127F08} - C:\Program Files\DAP\DAPIEBar.dll
O3 - Toolbar: Web assistant - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [WorksFUD] C:\Program Files\Microsoft Works\wkfud.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Portfolio] C:\Program Files\Microsoft Works\WksSb.exe /AllUsers
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Program Files\Microsoft Works\WkDetect.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DellTouch] C:\WINDOWS\DELLMMKB.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X84-X85 Button Monitor] C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\ACMonitor_X84-X85.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X84-X85 Button Manager] C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\AcBtnMgr_X84-X85.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PrinTray] C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\printray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [URLLSTCK.exe] C:\Program Files\Norton Internet Security\UrlLstCk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Winhost] C:\WINDOWS\winh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [sys] regedit -s sys.reg
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Microsoft Works Calendar Reminders.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &Download with &DAP - C:\PROGRA~1\DAP\dapextie.htm
O8 - Extra context menu item: Download &all with DAP - C:\PROGRA~1\DAP\dapextie2.htm
O9 - Extra button: Run DAP (HKLM)
O9 - Extra button: Researcher (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

På forhånd tak
Avatar billede kenp Novice
11. marts 2004 - 22:33 #1
Du kan starte med at opdater din computer! med sp1 og alle andre opdateringer! for ellers kommer du altid af med det.
Avatar billede kenp Novice
11. marts 2004 - 22:34 #2
altid ->aldrig, så når du har gjort det så kan du ligge en ny logfil.
Avatar billede resist Nybegynder
11. marts 2004 - 22:49 #3
Som det første kan du gå i Tilføj/fjern programmer og afinstallere DAP!

Derefter henter du CWShredder her:

http://www.spywareinfo.com/~merijn/files/CWShredder.exe

Kør programmet, tjek for updates, luk alle vinduer, undtaget CWShredder, klik på Fix, den scanner nu, når det er færdigt så klik på Next og Exit.

Genstart og derefter sender du en ny HijackThis-log herind.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. marts 2004 - 23:38 #4
resist> er det egentlig ikke omsonst?
Uden opdateringerne får han jo bare snavsen igen....
Avatar billede camidoto Nybegynder
12. marts 2004 - 01:01 #5
Kontakt spywarefri.dk

de hjal mig hurtigt da jeg havde problemer ( Gratis)
Avatar billede resist Nybegynder
12. marts 2004 - 07:19 #6
Uden opdateringer til Windows og IE (SP1 m.m.) er der en stor fare for at få ”snavs”!

camidoto> ;-)
Avatar billede hoffe1 Nybegynder
12. marts 2004 - 12:13 #7
Jeg fik umiddelbart løst problemet med svaret fra resist så tak for hjælpen. Det kan fodt være det er et dumt spørgsmål men hvad er sp1?
Avatar billede fromsej Praktikant
12. marts 2004 - 12:32 #8
Avatar billede resist Nybegynder
12. marts 2004 - 12:48 #9
Hvis du kommer med en ny log fra HijackThis, har vi mulighed for at hjælpe dig med at få renset computeren helt for ”snavs”. Umiddelbart kan jeg se noget i din første log, som CWShredder sikkert ikke har fjernet.