Avatar billede starlet Nybegynder
11. marts 2004 - 13:50 Der er 2 kommentarer

Bruge pc med airport?

Jeg har købt en pc til brug til trådløs forbindelse (IEEE 802.11b). Nu er det sådan, at hende jeg skriver opgave med har en mac og trådløst internet ved hjælp af en airport extreme base. Min computer kan godt finde hendes netværk på listen over tilgængelige trådløse netværk, men hvis jeg prøver at oprette forbindelse ved hjælp af det, så vil den have WEP-nøglen. Hvor finder jeg den? Eller hvad gør jeg?

Er det overhovedet den rigtige fremgangsmåde eller hvad skal jeg gøre?

Skriv gerne udførligt, da ingen af os er de store net-hajer..
Avatar billede jones_net Nybegynder
11. marts 2004 - 14:51 #1
WEP nøglen er en tekst-streng, som bruges til at kryptere de radiosignaler, som sendes mellem PC/Mac og Airport. Hvis ikke dette krypteres, kan alle læse med over skulderen på jer - det har du sikkert hørt en masse om i nyhederne de sidste 4 uger...

WEP nøglen er blevet indtastet da Airporten blev sat op første gang. Hvis I er heldige, kan I via et management-værktøj (et lille program eller en webside til styring og opsætning af Airporten) finde WEP nøglen. Hvis I er uheldige, står der kun **********, og så skal hun enten komme i tanke om den oprindelige WEP nøgle, eller I skal blive enige om en ny, som så skal indtastes.
Se i manualen til Airporten, hvordan I skal skrive nøglen ind, for det er absolut ikke ligegyldigt!

/J
Avatar billede molin Nybegynder
15. april 2005 - 17:03 #2
jamen, jeg kan heller ikk hit ud af det! På den bærbar jeg har, står der godt nok noget ala det her: phasspahes eller noget i den stil, hvor man så skriver WEP nøglen. Den er også fyldt med disse ******* Så, hvordan finder jeg den på selve maskinen`?? Eller findes der evt. Programmer som kan ?