Avatar billede human900 Nybegynder
11. marts 2004 - 13:14 Der er 9 kommentarer

har et lille netværk med en D-Link router

men nu skal jeg sikre netværket- hvordan gær jeg bedst det.
Jeg har et cablemodem fra DK:TV: og defefter en router som har 1 bærbar og 3 stationære maskiner i huset.

Jeg har noget bank m.m. som ikke må kunne røres - og så skal man alligevel kunne snakke sammen på alle maskinerne.

Snakker vi Firewall eller andet ??
Avatar billede nmh Nybegynder
11. marts 2004 - 13:29 #1
Du vil være nogenlunde sikret bag ved din router. Men det skal siges, at jeg ikke er ekspert på dette område.
Mht dit trådløse net: Her bør du sørge for at det er krypteret. Evt. kan du også benytte filtrering på netkortadresser. Dvs at din router sættes op, til kun at tillade forbindelse med maskiner med en MAC-adresse (det er netkortets entydige adresse. To kort har altid forskellig MAC-adresse), som du har godkendt.
Jeg ville selv føle mig helt tryg ved blot at kryptere det trådløse net.
Avatar billede x-masman Nybegynder
13. marts 2004 - 10:50 #2
Hvis du ikke har nogen services kørende, dvs. webserver, ftp, mail-server etc. så er det nok bare at have en router hvor der er lukket af for alt. Derudover skal du sørge for at være spyware-, trojaner- og virusfri. Til dette kan du benytte en række programmer. HiJackThis som du helt sikker kan få hjælp til herinde. AVG som er et freeware antivirus program www.grisoft.com , mener jeg det er.
Med hensyn til trådløs netværk, så er der vist skrevet et par artikler om det herinde. Kort gælder det om at slå SSID broadcast fra, bruge kryptering (helst WPA) og så have Mac-adresse filtrering på.

Hvis du har nogle services kørende, handler det ikke om porte der er åbne, men om hvilke services det er du kører.
Avatar billede x-masman Nybegynder
14. marts 2004 - 17:05 #3
hvordan går det?
Avatar billede human900 Nybegynder
15. marts 2004 - 09:17 #4
vender tilbage engang sidst i ugen !! - er småsyg for tiden.Eller foreløbig tak.
Avatar billede human900 Nybegynder
20. marts 2004 - 10:04 #5
så kører vi - og jeg tjekker videre med de oplysninger via trådløs netværk.
Jeg har nemlig ikke nogen webserver eller ftp. elller sådan kørende...
Avatar billede x-masman Nybegynder
26. marts 2004 - 23:39 #6
hvordan går det?
Avatar billede x-masman Nybegynder
13. april 2004 - 18:00 #7
Er du stadig syg? ;)
Avatar billede human900 Nybegynder
30. maj 2004 - 23:39 #8
sorry- men nu kører det fint...læg lige et svar....TAK
Avatar billede x-masman Nybegynder
30. maj 2004 - 23:43 #9
svar