Avatar billede teko Nybegynder
10. marts 2004 - 20:52 Der er 3 kommentarer og
4 løsninger

Køb digitalkamera

Hej

Jeg skal købe mig et digitalkamera, men hvad skal jeg vælge Sony P92 eller Canon A80?
Jeg syntes bedst om Sony P92.
Hvad syntes i svar helst med begrundelse.

P.S. Jeg har været på diverse test sider. www.dpreview.com mm.

Hilsen
Teko
Avatar billede perj Nybegynder
10. marts 2004 - 21:03 #1
Du har været på diverse testsider, og synes bedst om en Sony - derfor vælg en Sony.
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. marts 2004 - 21:54 #2
http://www.dpreview.com kan du læse anmeldelser og kommentare fra brugere der faktisk ejer disse cameraer.

http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp kan du sammenligne dem
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. marts 2004 - 21:54 #3
dammmm Glem mit svar, jeg skal lære at læse ordentligt før jeg svare, UNDSKYLLLLL
Avatar billede jnoval Nybegynder
14. marts 2004 - 14:00 #4
Jeg har selv et A70. Som gammel SLR amatør er det dejligt med alle de indstillings muligheder. Desuden kører det på CF kort der er billige og AA batterier, så man i nødstilfølde kan købe ekstra batterier i det lokale supermarked, hvis man skulle løbe tør for strøm. Nue egenopladelige AA er standard og kan derfor købet til fornuftige priser. Det tager gode billeder.
Avatar billede stefmeister Nybegynder
14. marts 2004 - 17:07 #5
Canon og Olympus skulle sigende have de bedste linser.

Jeg kender en der har A70 (modellen under A80), det er han rigtig glad for, det tager rigtig gode billeder.
Avatar billede scheea2000 Nybegynder
15. marts 2004 - 13:00 #6
Synes helt klart Canon A80. Sony og P92 har i følge flere test (har ikke lige læst dpreview´s) en del støj + linsens kvalitet er ikke nær så god som A80´erens.

Dertil kommer at A80 er et lidt større og tungere kamera og bruger alm. batterier, hvilket både kan være en fordel og ulempe. Derimod har den den drejelig skærm, hvilket helt klart er en fordel.
Avatar billede teko Nybegynder
15. marts 2004 - 19:57 #7
Det blev et Sony P92, som jeg har haft i 3 dage, om der er det rigtige valg ved jeg ikke….

P.s. P92 bruger også AA bat.

Tak for indlæg.
Teko