Avatar billede dman Nybegynder
02. februar 2001 - 17:04 Der er 12 kommentarer

Photoshop 6.0 fryser

Jeg står med et giga problem. Mit photoshop 6.0 fryser efter 1-10 minutters brug, mens jeg andre gange slet ikke kan starte programmet op. Når computeren fryser kan jeg ikke engang trykke Ctrl+Alt+Delete - jeg bliver simpelthen nødt til at slukke og genstarte.

Jeg har prøvet at flytte min scratch disk til et andet drev, sam sætte den op på det maksimale.

Jeg har prøvet at installere programmet på begge mine harddiske.

Jeg har også prøvet at ændre den Virtuelle hukommelse til det maksimale.

Iøvrigt har jeg prøvet at installere programmet på en af min kammeraters computere for at se om det kørte der - og det gør det så det kan næsten ikke være programmet.

Desuden har jeg formateret computeren ca. 3 gange unden at det har ændret sig.

Til sidst har jeg prøvet at låne et andet grafikkort min tidligere nævnt kammerat for at se om det kunne være det, men det hjalp heller ikke.

Min computer:
PIII 450Mhz
320 ram
RivaTNT2

Håber at der er nogle der kan hjælpe mig, for jeg kan ikke undvære dette geniale program, eftersom jeg skal bruge det meget både på min uddannelse men også af som ren fritidsinteresse.
Avatar billede mushie Nybegynder
02. februar 2001 - 17:06 #1
Jeg ved at P6 helst ikke vil bruge samme scratchdisk, som win bruger som swapdisk.
Avatar billede hobbez Nybegynder
02. februar 2001 - 17:30 #2
mushie >> Er lige med på en lytter. Skal det være en anden fysisk disk, eller \'bare\' en anden partition?

/Rob
Avatar billede liquid Nybegynder
02. februar 2001 - 17:31 #3
sikker på at det er 320 mbram?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. februar 2001 - 17:35 #4
Har du prøvet at slå din scratch disk fra i Photoshop 6.0?

Der er nemlig en fejl i Scratch disken i Photoshop 6.0 til Mac, og det kunne være at fejlen også eksisterede på PC versionen.

/per
Avatar billede krusnof Nybegynder
02. februar 2001 - 17:58 #5
Jeg havde samme problem, og da jeg formatere computeren, så virkede det!
Så jeg ved ikke hvorfor det ikke virker hos dig?!
Det eneste jeg så kan sige, er at sætte din scratch disk, til den største du har (på nær din startop disk), og sætter P6 til at køre på så mange RAM som muligt.
Altså kun de ting de andre også har svaret på!!!

Krusnof
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2001 - 19:51 #6
Ja TNT, men hvis dit bundkort ikke er kraftig nok til det grafikkort, så går det ubetinget galt, når du bruger så krævende et program som photoshop 6.0.
Avatar billede hobbez Nybegynder
02. februar 2001 - 21:28 #7
Jeg har da fint kørt Photoshop 6.0 på en P II 350 Mhz med 96 Mb RAM og GeForce 256, alt på en disk!

/Rob
Avatar billede dman Nybegynder
03. februar 2001 - 11:35 #8
Det var mange ting på en gang...

Til liquid - selvfølgelig er jeg sikker på at jeg har 320 MB-RAM

Til Hoejrup - Hvis jeg slår scratch-disken fra får jeg fejlmeddelser om at der ikke er nok scratch-disk, hvis jeg da ellers er heldig nok til at nå så langt inden maskinen fryser

Til Kharder - Mit Riva TNT 2 skulle gerne køre fint med mit bundkort eftersom det er et ASUS P3B-F

Håber at der er nogle der kan hjælpe, iøvrigt tror jeg ikke at mit problem ligger i scratch-disken, for jeg synes efterhånden at jeg har prøvet alt med den.
Avatar billede mushie Nybegynder
04. februar 2001 - 15:35 #9
hobbez >> Det ved jeg sq ikk lige helt. Umiddelbart vil jeg mene at der opnås bedst perf. hvis det fysisk er 2 forsk. Men jeg tror ikke det nødvendigt.
Jeg kan desværre ikke huske hvor jeg læste at scratchdisken og swapfilen ikke måtte ligge sammen. Jeg tror det var under install af photos. Kan desværre ikke finde noget dokumentation på det.
Avatar billede jasber Nybegynder
22. marts 2001 - 02:35 #10
Måske skulle du prøve at updt din driver til dit TNT kort, det er måske der fejlen ligger
Avatar billede jasber Nybegynder
09. juli 2001 - 05:08 #11
dman>> Hvordan gik det med dit PhotoShop problem?

/Jasber
Avatar billede krusnof Nybegynder
03. august 2005 - 10:15 #12
Luk venligst dette spm.