Avatar billede lhawk Nybegynder
10. marts 2004 - 10:54 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

OEM og kvalificeret hardware

Når man vil købe Microsoft Office Professional OEM, skriver de fleste forhandlere at man skal købe den sammen med kvalificeret hardware.
Hvilke former for hardware er kvalificeret, og ikke mindst, hvilke er ikke?
Avatar billede hcma Novice
10. marts 2004 - 11:07 #1
det må være en fejl.
Det må være WindowsXP OEM  der menes.
Kvalifoceret hardware:  ramblok, mus, harddisk  (kvalificeret hardware er hardware som er nødvendigt for at pc'en kan køre/fungere)
Avatar billede lhawk Nybegynder
10. marts 2004 - 11:22 #2
Hvorfor skulle det være en fejl?
Avatar billede leif Seniormester
10. marts 2004 - 11:35 #3
catbody -> Mener bestemt at det er det samme for alt OEM.
Avatar billede hcma Novice
10. marts 2004 - 11:51 #4
så vis mig bare 1 forhandler som kræver køb af hardware i.f.b. med MS-Office OEM udgaver.
Avatar billede leif Seniormester
10. marts 2004 - 12:05 #5
Avatar billede hcma Novice
10. marts 2004 - 12:16 #6
leif >>  du har squ ret. Jeg må have forvekslet med studie-licens (kan ikke finde på anden undskyldning ;o)
Så for at slå det helt fast:  OEM udgaver skal købes sammen med et stykke hardware. Det er så op til butikken at definere hvilken hardware, det så skal være. De fleste nøjes med en ekstra ram-blok eller mus.
Avatar billede lhawk Nybegynder
10. marts 2004 - 12:21 #7
Ok, sad lige og fandt nogle flere der også skriver det:

http://www.jack-dtp.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=2732
http://www.prc-data.dk/ProduktLinkFrame.asp?produktId=32513198

Men, det vil jo så sige at de må sælges med hvilken som helst hardware, bare det er nødvendigt for at maskinen kan køre/fungere?
Avatar billede hcma Novice
10. marts 2004 - 12:23 #8
meget firkantet:  JA  (den enkelte forretning bestemmer)
Avatar billede lhawk Nybegynder
10. marts 2004 - 12:26 #9
Ok, tak Catbody, ja, så har du jo svaret, men tænkte: Står det nogen steder hos Microsoft. Synes jeg har kigget deres hjemmeside godt igennem uden at finde noget om det.
Avatar billede hcma Novice
10. marts 2004 - 12:33 #10
Der står ikke noget om det hos MS. Det er den enkelte forhandlers aftale med MS som bestemmer hvad der er hvad.
Avatar billede lhawk Nybegynder
10. marts 2004 - 12:34 #11
Ok, tak for hjælpen. Læg et svar, så får du point.
Avatar billede hcma Novice
10. marts 2004 - 13:00 #12
svar
Avatar billede hcma Novice
10. marts 2004 - 13:00 #13
svar