Avatar billede foko Nybegynder
10. marts 2004 - 10:27 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

IP adresser

Hejsa.

Er der nogle af jer der ved hvor man kan finde en database til at holde orden i sine IP adresser.

Er ved at være godt træt af man for taget en som er brugt. Da regne arket ikke er så godt mere.
Avatar billede serverservice Praktikant
10. marts 2004 - 10:30 #1
Hvordan kan det lade sig gøre? hvordan er dit netværk sat op?
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. marts 2004 - 10:31 #2
Du kan jo bare bruge DHCP, så tildeles de dynamisk og systemet holder styr på tingene for dig og du kan glemme alt om regneark og databaser
Avatar billede martinowitz Nybegynder
10. marts 2004 - 10:50 #3
Selvom du kører med DHCP, bør du have et dokument, hvor du kan se det udstyr, som kører med faste ip-adresser, f.eks. servere, routere, switche og lign.

/Martin
Avatar billede trer Nybegynder
10. marts 2004 - 11:07 #4
Jeg kan kun tilslutte mig DHCP tanken :-) men en "database" til at holde styr på de faste ip'er er ret nemt at lave.

Du laver simpelthen en tabel i Access med 2 felter IP og BESKRIVELSE, begge af typen TEXT. IP sætter du som primær nøgle.

Nu har du mulighed for at taste IP adresserne ind på dit udstyr, og databasen nægter at du indsætter dubletter. I Beskrivelse kan du så angive om det fx er en router etc eller hvad du nu har. Yderligere felter kan du tilføje efter behov - og jeg vil nok også anbefale en eller anden validering af at IP adresserne er i korrekt format.
Avatar billede foko Nybegynder
10. marts 2004 - 11:14 #5
Nej det kan jeg ikke bare lige bruge da DHCP kun er til bruger pc'er men aldrig til f.eks servere, printer og andet udstyr som kræver en fast ip.

og da vi køre på to segmenter er der et par IP adr at holde øje med
Avatar billede martinowitz Nybegynder
10. marts 2004 - 11:20 #6
Dette kunne måske være en ide/løsning til din virksomhed:

http://www.itms.dk/systemhound/

Det er et system til at holde øje med, hvilken hardware/software, der er i brug i virksomheden. Sammen med systemet får man en access database, som holder styr på det hele, og ud af den, kan du trække de oplysninger, du har behov for.

Vi bruger det selv i den virksomhed, hvor jeg arbejder.

/Martin
Avatar billede foko Nybegynder
10. marts 2004 - 11:38 #7
jamen jeg vil prøve med de svar jeg har fået :-)

Jeg takker mange gange.
Avatar billede martinowitz Nybegynder
10. marts 2004 - 11:39 #8
Ligger lige et svar, hvis du kan bruge det, som jeg har linket til :-)

/Martin