Avatar billede niklasnina Nybegynder
09. marts 2004 - 19:26 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

trådsløst netværk

Vi er en lille familie med 3 computere vi har trådsløs adsl hos Cybercity.
Routeren er indstalleret på den ene pc sammen med et  trådsløst netkort denne pc har win98. De to andre pc'er har så hver et trådløst netkort og kører med win xp.Vores proplem er at de to sidste pc'er med jævne mellemrum bliver koblet af nettet,der kommer så en meddelelse på proceslinien der siger at der ingen forbindelse er til netkortet et øjeblik eter en besked om at der er forbindelse med høj hastighed. Hvad kan dette skyldes? Afstanden mellem pc'erne cirka 6-7 meter
Avatar billede hschou Nybegynder
09. marts 2004 - 19:31 #1
Hvad slags netkort har de 2 der kører XP?? USB eller ??
Avatar billede kenp Novice
09. marts 2004 - 20:06 #2
prøv at slå IEEE 801.xx godkendelse fra på dine 2 XP comptueren som bliver smidt af.
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. marts 2004 - 20:06 #3
Det kan f.eks. skyldes at et eller andet elektrisk apparat støjer og midlertidig blokkere forbindelsen. Hvis d.eks. underboen har sin microbølgeoven stående under  computeren eller accesspointet, kan det at undeboen tænder denne ovn godt blokkere for signalet mens den kører. En microovn kører jo typisk ikke så længe.

Andre apparater kan gøre det samme
Avatar billede niklasnina Nybegynder
09. marts 2004 - 20:12 #4
De to pc'er der kører win xp har usb kort det samme har den pc der kører win 98,og da vi bor i et større parcel hus kan det ikke skyldes underbeboeren
Avatar billede niklasnina Nybegynder
09. marts 2004 - 20:15 #5
Hvad er IEEE 801.xx og hvordan slår jeg det fra?
Avatar billede kenp Novice
09. marts 2004 - 20:34 #6
når du tager egenskaberne for det trådløsenetværk, så burde du kunne slå det fra på det faneblad som hedder avanceret!

IEEE 801.xx er bruger godkendelse! så det er den som tvinger dig til at logge på hele tiden
Avatar billede niklasnina Nybegynder
09. marts 2004 - 20:47 #7
jeg prøver at kikke på IEEE.801xx og vender tilbage
Avatar billede niklasnina Nybegynder
09. marts 2004 - 21:20 #8
jeg kan ikke under fanebladet avanceret finde noget der heder IEEE 801.xx der er noget om firewall og deling af internetforbindelse.
Avatar billede hschou Nybegynder
09. marts 2004 - 21:45 #9
Vælg egenskaber for trådløs netværk =>
Vælg fanebladet Trådløse netværk =>
Marker navnet på din forbindelse og klik på egenskaber =>
Vælg fanebladet Godkendelse
Så skulle du kunne slå 802.1x fra
Avatar billede niklasnina Nybegynder
10. marts 2004 - 08:35 #10
jeg vil kikke på det senere og så vende tilbage
Avatar billede niklasnina Nybegynder
10. marts 2004 - 16:53 #11
IEEE 801.xx er ikke aktiveret så det kan ikke være det der er årsagen
Avatar billede hschou Nybegynder
10. marts 2004 - 21:51 #12
Kan det være fordi netkortene kun understøtter 802.11b og du kører en højere hastighed og/eller fordi netkortene ikke understøtter usb 1.1, men kun 2.0
Avatar billede niklasnina Nybegynder
11. marts 2004 - 07:39 #13
netkortene understøtter begge USB former det andet har jeg ikke kunne finde noget om
Avatar billede hschou Nybegynder
11. marts 2004 - 10:08 #14
Prøv at isolere fejlen ved at bytte netkortet fra den pc, der virker over i en af de andre og omvendt.Hvis det stadigvæk ikke virker, så prøv at stille dine xp'er helt op ad accespointet. På den måde kan vi udelukke både netkortet og afstanden som et problem
Avatar billede niklasnina Nybegynder
11. marts 2004 - 18:21 #15
MED accespointet menr du da routeren?
Avatar billede kenp Novice
11. marts 2004 - 18:25 #16
ja det må være det :)
Avatar billede niklasnina Nybegynder
15. marts 2004 - 08:50 #17
det hjalp ikke at flytte næemere routeren
Avatar billede hschou Nybegynder
15. marts 2004 - 14:03 #18
OK Så afstanden er ikke problemet. Har du forsøgt at bytte om på netværkskortene?
Får dine PC'er automatisk tildelt en ipadresse fra routeren?
Avatar billede niklasnina Nybegynder
15. marts 2004 - 14:11 #19
Jeg har forsøgt at bytte om på kortene uden resultat.ja kortene er automatisk blevet tildelt en ipadresse
Avatar billede hschou Nybegynder
15. marts 2004 - 21:38 #20
Tror jeg har det nu.Gå i egenskaber for tråløse netværk =>
Vælg fanebladet Trådløse netværk =>
Øverst er der sikkert et hak i "Brug windows til at konfigurer indstillinger....." =>
Fjern dette hak og lad os så høre hvad der sker -)
Avatar billede niklasnina Nybegynder
16. marts 2004 - 09:45 #21
jeg prøver det i aften
Avatar billede niklasnina Nybegynder
16. marts 2004 - 17:03 #22
det hjalp heller ikke noget
Avatar billede hschou Nybegynder
16. marts 2004 - 22:11 #23
øv troede ellers jeg havde det. Kiggede på zyxels webside hvor der stod følgende ved søgning på trådløs:
"Jeg har problemer med at få mit trådløse ZyXEL kort til at koble på netværket når jeg bruger Windows XP/2000.
Hvis der benyttes et trådløst netkort fra ZyXEL, på en PC med WIN XP eller WIN 2000 service pack 4 (el. højere), kan der opstå problemer hvis Windows styring af det trådløse netværk er aktiveret.
Windows styring bør så de aktiveres for at få den trådløse forbindelse til at fungere stabilt:
Under egenskaber for den trådløse forbindelse vælges fanebladet trådløse netværk, og fluebenet udfor Windows styring fjernes"
Hvad mærke/model er din router og dine netkort??
Nogle andre der har forslag??
Avatar billede niklasnina Nybegynder
17. marts 2004 - 17:16 #24
det skal jeg nok lige finde ud af
Avatar billede niklasnina Nybegynder
17. marts 2004 - 19:44 #25
den trådløse router heder:ZYXEL 650HW og de trådløse netkort heder:TYPHOON USB