Avatar billede triple-x Nybegynder
09. marts 2004 - 16:48 Der er 42 kommentarer og
2 løsninger

hvordan er det muligt at stoppe en repair

Hej,
Jeg er i den uheldige sitiuaton at min computer gik ned, eller det vil sige den ville ikke åbne nogle programmer som f.eks. office, den skrev dette er ikke et gyldigt Win-32 program. jeg ville så bare kører repair fra min Win XP Pro CD, men nu midt inde i repair laver den en fejlmelding som lyder :
-------------------------------------------------
unregmp2.exe - indgangspunktet blev ikke fundet
-------------------------------------------------
Procedureindgangspunktet GetIUMS blev ikke fundet i DLL-biblioteket MSDART.DLL
-------------------------------------------------
OK
-------------------------------------------------

og så kan man ellers trykke ok lige så mange gange man vil den forsvinder ikke, den eneste metode er at genstarte computeren.

hvad jeg indtil videre har tjekket :
min CD, har prøvet med 2 andre.
har også installeret XP på mit D-drev istedet med samme CD det virkede fint nok. så kan fint komme ind på computeren nu, men da min Dokument mappe jo ligger under den anden installation siger den bare jeg ikke har rettigheder til mappen.

så mit spørgsmål er nu, hvordan kommer jeg ind  i Windows uden den genstarter Repair og for koiperet min dokument mappe over på D drevet?
eller
Hvordan kommer jeg ind i min dokument mappe via mit nummer 2 win XP som ligger på mit D-drev. er der en måde man kan komme ind og "åbne" min dokument mappe, jeg har jo koden og brugernavn...

håber jeg har forklaret mig godt nok. ellers så spørg.

på forhånd tak

spørgsmålet er for mig 200 point værd så lad nu være med at kommentere det istedet.
Avatar billede henrik47 Nybegynder
09. marts 2004 - 16:52 #1
Wow! 200 point!

Hvorfor giver du så meget! Det behøves du virkelig ikke!
Avatar billede rebecca Novice
09. marts 2004 - 16:54 #2
hvis du ved start af pc'en trykker F8 eller er det F11 så mener jeg du får en menu hvor du kan vælge at starte i fejlsikret tilstand der kan du så flytte din mappe/dokumenter
Avatar billede triple-x Nybegynder
09. marts 2004 - 16:56 #3
rebecca - tak for tippet men har jeg desværre prøvet, når den starter på i fejlsikret tilstand siger den bare at jeg er i gang med en repair/install og genstarter :(

og til Henrik47 - håber ikke 47 er din alder :)
Avatar billede rebecca Novice
09. marts 2004 - 17:04 #4
Hvis du har plads så Installer xp på D drevet når det er gjort tager du din backup af C drevet genstarter og laver en ny Install af Xp på C drevet ved godt det er lidt kringlet men er det vigtige data er det jo nok det værd
Avatar billede triple-x Nybegynder
09. marts 2004 - 17:10 #5
rebecca - endnu en gang tak for de gode råd, men det har jeg desværre også prøvet.. når jeg så skal kopiere documents and settings/martin/ så er det at det går galt, da den mappe jo ligger beskyttet med den bruger fra det XP som ligger på C: og jeg for ingen mulighed for at indtaste koden, for bare at vide jeg ikke har de rigtige rettigheder (jeg er administrator)
Avatar billede rebecca Novice
09. marts 2004 - 17:10 #6
Eller kig her der er måske noget du kan bruge>>>http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_stopper
Avatar billede triple-x Nybegynder
09. marts 2004 - 17:12 #7
rebecca - det har jeg dog ikke prøvet :) lyder ikke helt som den fejl jeg har men måske kan det stoppe at den prøver at genoptage installationen. jeg vender tilbage hvis det ikke virker, på forhånd tak
Avatar billede triple-x Nybegynder
09. marts 2004 - 17:37 #8
nope det virkede heller ikke
Avatar billede triple-x Nybegynder
09. marts 2004 - 17:44 #9
http://www.experts-exchange.com/Operating_Systems/WinXP/Q_20866201.html jeg kan se jeg ikke er ene om problemet, jeg vil lige prøve at læse det igennem og se om jeg for noget ud af det
Avatar billede magictouch Nybegynder
09. marts 2004 - 17:44 #10
Du mangler sp1?
REPAIR WINDOWS-XP UDEN CD:

Find winnt32.exe på din PC. Tryk på den og så får du nu mulighed for at opgradere eller installere.
Vælg Opgrader  (produktnøgle skal bruges)
Så kører det, og det bedste: der skal ikke bruges CD (det er åbenbart formålet med at installationen laver back-up filer)
Du bliver også tilbudt at hente alle opdateringer inden du begynder at opgradere.
Til slut skal man re-aktiveres/re-registreres hos Microsoft.
Avatar billede triple-x Nybegynder
09. marts 2004 - 17:49 #11
okay nu har jeg ikke internet på den PC, og jeg forstår ikke helt den kommentar om REPAIR WINDOWS-XP UDEN CD, hvordan dælen gør jeg det ?

http://www.experts-exchange.com/ skriver de at man kan holde Ctrl nede og blive ved med at trykke ok så burde den forsvinde, for mig lyder det ikke optimalt?
Avatar billede magictouch Nybegynder
09. marts 2004 - 17:54 #12
Uden cd
find/søg efter winnt32, tryk på den, og kør derfra
Avatar billede triple-x Nybegynder
09. marts 2004 - 17:55 #13
okay, problemet er jeg ikke kan komme ind i Windows :( ihvertfald ikke den defekte windows på drev C, hver gang jeg starter op siger den bare : genstarter installation.....
Avatar billede rebecca Novice
09. marts 2004 - 17:57 #14
Har du prøvet at sætte bios til default setting ??? og så Installere/reparere Xp
Avatar billede triple-x Nybegynder
09. marts 2004 - 18:00 #15
rebecca - jeps, den kommer igen med den fejl der.. har både prøvet med Default settings og Optimized settings
Avatar billede magictouch Nybegynder
09. marts 2004 - 18:22 #16
Kan du komme på c-drev i kommandoprompt fra d-dre`v?
Avatar billede triple-x Nybegynder
09. marts 2004 - 18:23 #17
jeps det kan jeg
Avatar billede triple-x Nybegynder
09. marts 2004 - 18:23 #18
dog har jeg ikke rettigheder til mine dokumenter...
Avatar billede triple-x Nybegynder
09. marts 2004 - 18:27 #19
kan jeg fra Prompt kører filen winnt32 ? kan jeg så ikke få den præcise sti til filen ?
Avatar billede magictouch Nybegynder
09. marts 2004 - 18:34 #20
Det skulle være den her:"C:\I386\WINNT32.EXE" >
Avatar billede triple-x Nybegynder
09. marts 2004 - 18:37 #21
mange tak :) jeg prøver det her til aften og vender tilbage imorgen
Avatar billede triple-x Nybegynder
09. marts 2004 - 18:38 #22
hvis du også lige smider et svar så kan i dele point.. selvom det nok er din løsning der kan bruges magictouch synes jeg rebecca har gjort en god indsats for at hjælpe
Avatar billede magictouch Nybegynder
09. marts 2004 - 18:53 #23
Fuldstændig enig*S* Et forslag? vent med at del point ud, indtil du ved om det virker. Hvis du ikke har i386 på c:drev, så kopier den over fra CD, men vend tilbage;)
Avatar billede magictouch Nybegynder
09. marts 2004 - 18:53 #24
Ups, sorry, svar;)
Avatar billede rebecca Novice
09. marts 2004 - 19:12 #25
triple-x>>>giv du bare pointne til magictouch hvis det er hans løsning der kan bruges..

Mvh.Rebecca
Avatar billede triple-x Nybegynder
11. marts 2004 - 08:40 #26
hejsa begge 2 igen..
jeg har ikke den der mappe og kan ikke finde filen ved at søge hverken på D: eller C:
og det virker heller ikke at holde ctrl nede og prøve at få boksen væk under installationen...

nogen ide om hvad jeg ellers kan gøre?

og til Rebecca, du har hjulpet lige så meget og brugt lige så meget så derfor for du også point
Avatar billede magictouch Nybegynder
11. marts 2004 - 08:46 #27
Hvis du ikke har i386 på c:drev, så kopier den over fra CD;) fordi den er i den folder
Avatar billede triple-x Nybegynder
11. marts 2004 - 08:49 #28
okay det du siger er at jeg sætter min XP cd i finder mappen i386 og kopiere den over på C: derefter finder jeg filen WINNT.EXE og åbner den.

Og så skulle det køre?

en anden ting, en anden mulig løsning for mig var at finde en måde at kunnne "åbne" min dokument mappe da den jo er "låst" hvis jeg kan få åbnet den kan jeg tage backup af mine filer og formatere.?
Avatar billede triple-x Nybegynder
13. marts 2004 - 12:06 #29
i ren desperation slettede jeg Windows mappen i håb om det ville låse min dokument mappe op :( men det gjorde det ikke og nu er det umuligt at køre en repair... er der overhovedet nogen chance for at redde de data som ligger i min dokument mappe hvor der ikke findes noget styresystem til mere ?
Avatar billede magictouch Nybegynder
13. marts 2004 - 12:20 #30
Hvad skete der da du prøvede at kopiere ( der er smuttet en mail 11/03-2004 08:49:25)
Avatar billede rebecca Novice
13. marts 2004 - 12:37 #31
Som jeg ser det er eneste mulighed at sætte hd'en i en anden pc og derfra trække data'erne ud
Avatar billede triple-x Nybegynder
13. marts 2004 - 12:50 #32
rebecca - jamn hvordan får jeg data ud af en mapp som er låst fordi den tilhører en bruger fra et styresystem der IKKE findes mere...

og magictouch der skete intet når jeg åbnede filen og blev sur så slettede jeg hele Windows mappen så nu er det vidst lidt for sent :)
Avatar billede triple-x Nybegynder
13. marts 2004 - 12:57 #33
så fik i også lidt Karma :)
Avatar billede rebecca Novice
13. marts 2004 - 14:24 #34
Ja det er jo nok et problem, men hvis du sletter xp manuelt og derefter prøver at åbne mappen er der måske en mulighed i at xp slipper taget i mappen.

Og tak fo karma
Avatar billede magictouch Nybegynder
13. marts 2004 - 14:30 #35
Ja det er vældigt pænt træk af dig*S*
Men jeg synes ikke jeg skal have i pose og sæk (point)
laver jeg et spørgsmål til den der får løst problemet-point til xxx eller du får dem tilbage-ok;)
Jeg er selv kørt tør for idéer;(
Avatar billede triple-x Nybegynder
13. marts 2004 - 16:47 #36
magictouch - nu har jeg nok af point efter som jeg faktisk er stoppet her på eksperten.. som efterhånden ikke er andet end en børnehave og heksejagt.

Jeg synes dette spørgsmål er gået godt og at både dig og Rebecca har vist at i har lyst til at hjælpe, og det er jo mindst lige så mange point værd som en løsning er.
Men forstår godt du næsten er bange for at tage point. for du skal passe på at de andre ikke begynder at kalde dig point rytter og jagter dig ud af eksperten.

Jeg prøver i løbet af ugen at tage min HDD med hen til en ven og så tager jeg den derfra..

mange tak for jeres hjælp endnu en gang
Avatar billede magictouch Nybegynder
13. marts 2004 - 22:10 #37
Glad for at du opfatter det på den måde*S*
Jeg deler med rebecca-ok?
Avatar billede rebecca Novice
13. marts 2004 - 22:32 #38
Takker mange gange for de rosende ord, håber du får held til at redde dine data.

Mvh.Rebecca

Ps....Vi er da heldvis nogle stykker endnu der ikke er her for at lave fis og ballade
Avatar billede triple-x Nybegynder
14. marts 2004 - 11:34 #39
i har begge fået 100 point :) jeg takker endnu en gang, og så lover jeg lige at vende tilbage når jeg har fundet en løsning. hvem ved om der måske er en anden den kan bruge de informationer en dag.

og til Rebecca :) ja det har været rigtig dejligt at se et spørgsmål som har været 100% seriøs og med mange gode forslag
Avatar billede magictouch Nybegynder
14. marts 2004 - 12:09 #40
Jeg kan godt se at de er delt-jeg kan bare læse tingene ordentligt;(
Ren nysgrrighed, hvorfor mener du at det er en børnehave, du er slet ikke alene med den opfattelse. Følger du med i-Eksperten-generelt, der går bølgerne højt indimellem*G*
Avatar billede triple-x Nybegynder
14. marts 2004 - 12:45 #41
ja jeg har fulgt med... du kender nok Lars herinde kendt som Lrd og Ird, og det er faktisk derfra det hele startede for mit vedkommende, han har ikke altid været lige flink ved folk som ikke kunne lukke sine spørgsmål eller svare ordenligt, men det er han da slet ikke den eneste, jeg ser tit folk der skælder ud på dem der er lidt sløsede , men folk her på eksperten fandt åbenbart ud af at det lige var Lars som skulle jagtes for det...

det med Børnehave stammer fra f.eks. hvis du ser den første kommentar i mit spørgsmål, og de kommentare kommer OVERALT... og ja det synes jeg bare ikke er sælig fedt, jeg ser ingen glæde i at hjælpe folk mere så.
Avatar billede magictouch Nybegynder
14. marts 2004 - 13:05 #42
Jo jeg kender ird og har et udmærket forhold til ham. Jeg fulgte også den debat sidste år, men der var jeg så ny, så jeg blev på sidelinjen*S*

Ja jeg kan godt følge dig, det er også sket der er smidt et svar: formater lortet.
Avatar billede triple-x Nybegynder
14. marts 2004 - 13:20 #43
nu er det ikke så tit jeg har brug for hjælp men har set det som en nydelse at hjælpe andre mennesker herinde, men synes ikke det er særlig fedt når folk ikke kan tage hjælpen seriøs og når man så endelig beder om point eller om spørger ikke er sød og lukke spørgsmål, bliver man jagtet af 20 andre eksperten brugere som er jaloux over man hjalp en og måske fik nogle point... det er lige en tand for underligt for mig.

vil ikke udelukke at jeg ikke kommer tilbage om et år tid eller senere, men indtil videre held og lykke :)
Avatar billede magictouch Nybegynder
14. marts 2004 - 13:29 #44
Kan du ikke fortsætte med at betragte det som en nydelse/udfordring?
Og det med at blive jagtet, synes jeg ikke at det sker mere.

Men ellers- tak for det*S*