Avatar billede OWB Novice
09. marts 2004 - 13:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Oprette *.txt fil ud fra recordset ved aktivering af submit

Er der nogen som kan hjælpe mig med en funktion, som kan generere en *.txt fil ud fra et recordset, via ASP VBScript.

Jeg skal bruge det på et Intranet, hvor jeg har en søgeform, hvor det er muligt at søge i en MS Access database. Når pågældende record er fundet, vil jeg gerne at det var muligt at generere en *.txt fil ud fra nogle af felterne i det recordset som er fundet. Filen skal blandt andet aktivere et udskriftsjob, men det har jeg en anden applikation til at varetage. Det "eneste" jeg skal, er altså at kunne generere denne *.txt fil ved at aktivere en knap på siden. Indholdet af de aktuelle felter i recordset'et, skulle gerne komma separeres i filen.

I håb på hjælp, hilsen Ole.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
09. marts 2004 - 14:05 #1
Avatar billede OWB Novice
09. marts 2004 - 14:22 #2
OK, vil prøve at rode med det i aften eller i løbet af torsdag. Jeg har aldrig arbejdet med ASP kode, kun brugt Dreamweavers Server Behaviors, så det ser lidt vild ud for mig i første omgang : )  Men det lader sig vel ikke gøre med nogle af de indbyggede behaviors?

/Ole
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
09. marts 2004 - 14:25 #3
Nej det gør det ikke.
Du kan dog springe en del af koden i linket over.

Du har jo allerede et DW genereret recordset. Du mangler blot at bruge fso, til at skrive din csv (comma seperated file) ud med, på baggrund af dit recordset.
Avatar billede OWB Novice
21. marts 2004 - 21:13 #4
Jeg har rodet en del med det nu, men kan ikke få det til at virke : (

Min søgeform, og resultatet er placeret på samme side, hvilket virker fint. Jeg har der ud over placeret en form mere, med en submit knap som ene og alene har til formål at kalde min skriv_txt_fil.asp side, hvor dele af koden fra linket her over er placeret. Når jeg aktivere knappen, får jeg en HTTP 500 - Internal server error på siden. Jeg har ikke deklareret min database forbindelse samt recordsættet på denne side, er det nødvendigt? I så fald, ville det være nemmere at implementere det på min søge / resultat side. Kan man / ville det være OK at gøre det? Og hvordan skal jeg så sætte min FORM ACTION op til at aktivere en stump kode et tilfældigt sted på siden?

Jeg håber ikke det er helt håbløst det jeg skriver.
Avatar billede OWB Novice
15. februar 2005 - 20:58 #5
Jeg fik det aldrig til at virke, og opgaven har i mellemtiden ændret sig, så der kommer nok snart flere "dumme" spørgsmål. Er det OK du får halvdelen af pointene?