Avatar billede mostcrazy Nybegynder
08. marts 2004 - 19:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Valg af kamera

Hey...

Jeg  vil ud og have nyt digital kamera, men står og skal vælge imellem et Olympus mju400 og et Kodak DX4530...

Har i nogle erfaringer, og eventuelle anbefalinger?
Avatar billede dreamwave Nybegynder
08. marts 2004 - 19:47 #1
jeg vil foreslå dig at købe et Canon A75. Det taget kanon skarpe billeder og har en stor skærm at se billederne på. Der er godt nok kun på 3,2 MegaPixel. Hvis du vil have 4 MegaPixel så er der Canon A80 med en vippeskærm så du kan tage billeder i alle mulige retninger og stadig se hvad du tager billeder af på skærmen.

Jeg ved godt at det ikke er et Olympus eller Kodak, men nu fik du min menig.

/Dreamwave
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
08. marts 2004 - 20:15 #2
som det er ligenu så står jeg kun og skal vælge imellem de to kameraer, som jeg nævnte, men er da åbne over for forslag i samme prisklasse altså 2200-2600
Avatar billede zhark Nybegynder
08. marts 2004 - 20:24 #3
Her kan du læse (5-6 sider) om de fleste kameraer, men kunne dog ikke finde Olympus 400 som vist er ret nyt!?
http://www.steves-digicams.com/hardware_reviews.html
Når du holder dig til sådanne anerkendte mærker som de nævnte + en del flere som Canon, Nikon osv. ja - så kan du faktisk koncentrere dig om designet.
Jeg vil foretrække Kodak som er 5M pixel og jo næsten samme pris, men det betyder nu ikke noget særligt om det 4 eller 5M pixel med mindre du vil have(papir) fotoprint i meget stor str.4M pixel nemt ca. A4 str. i god kvalitet og mon ikke de færreste vil have større billeder "fremkaldt". Jeg har Canon, min søn Kodak og en svigersøn bruger Olympus, billed kvl. er bare OK, så anbefale det ene frem for det andet er ikke nemt :)
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
08. marts 2004 - 20:26 #4
oki, men det´kommer jo også meget an på den optik som sidder i det enkelte  kamera, som bestemmer kvaliteten af de færdige billeder
Avatar billede zhark Nybegynder
08. marts 2004 - 20:38 #5
Ja så absolut, men det er netop sådan at med de mærker er de væsentlige ting som lens, chip - samt software! Noget der betyder mere end de fleste er klar over - bare OK. Så der kan være forskel på de enkelte kameraer indenfor hvilke "kreative" muligheder der er med, men her er vi hvor det er tale om nogle meget seriøse brugere som kan indstille tid, blænde, iso osv.
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
14. marts 2004 - 19:09 #6
zhark kom lige med et svar :)
Avatar billede zhark Nybegynder
14. marts 2004 - 20:23 #7
Ja OK - :)