Avatar billede caviar Nybegynder
08. marts 2004 - 08:02 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Kopiere dvd fra en koncert, hvordan gør jeg?

Hejsa,

min søn har været med til en talentkonkurrence - hvor arrangørene har lavet en dvd. Jeg har kopieret filerne fra dvd'en over på min bærbare - men kan ikke brænde den. Filerne er *.vcd. Kræver det et andet program end Nero? Minimumskrav er at den kan afspilles på en pc.

Nogen, der kan hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2004 - 08:06 #1
Kan du ikke bare kopiere den i Nero, selv om du kun har et drev, kan du sagtens gøre det.
Avatar billede caviar Nybegynder
08. marts 2004 - 08:09 #2
Det er ikke lykkes... Jeg har kopieret filerne da han skulle aflevere den igen. Jeg tænkte jeg "bare" kunne trække filerne over, men under kopiering går det galt. Kan ikke huske den eksakte fejlmeddelse, men den kan jeg sende senere.
Jeg er også lidt i tvivl om hvilken slags jeg skal vælge, jeg kan ved start af Nero vælge jeg vil lave en VCD, men heller ikke det virker.
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2004 - 08:14 #3
Har du kopieret alle de mapper der lå på dve`en, og hvad hedder de, ellers se her på denne side.
http://www.digitalempire.ath.cx/news.php
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2004 - 08:15 #4
DVD`en
Avatar billede caviar Nybegynder
08. marts 2004 - 08:23 #5
Mapperne hedder det samme, som der kommer frem i Nero når jeg vælger VCD. Segment o.s.v.
Avatar billede caviar Nybegynder
08. marts 2004 - 08:30 #6
Jeg er lidt af en "klovn" til det her, så jeg kan ikke lige gennemskue hvilken guide jeg skal bruge *S*.
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2004 - 08:33 #7
Hvor mange mapper der ?.
Avatar billede caviar Nybegynder
08. marts 2004 - 08:50 #8
Nu har jeg lige tjekket - der er 8 mapper og de hedder: 57, CDDA, CDI, EXT, KARAOKE, MPEGAV, SEGMENT og VCD. Der ligger kun noget i de tre af dem, nemlig 57, MPEGAV og VCD.
Avatar billede caviar Nybegynder
08. marts 2004 - 08:51 #9
I 57 ligger der .jpg, i MPEGAV ligger der .dat og i VCD, ja der ligger der .vcd
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2004 - 08:56 #10
Prøv at brænd en almendelig data cd, træk alle mapper + filer over, jeg er ikke helt sikker på at det virker, men der kommer snart nogle experter og fortæller dig hvordan du skal gøre, fx phatlasse, og nobert
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2004 - 09:04 #11
Nu skriver du også at det er en DVD, er du sikker på at det ikke er en VCD som du skriver senere, så skulle det kunne lade sig gøre på den måde, som jeg skrev 08:56:49
Avatar billede caviar Nybegynder
08. marts 2004 - 09:12 #12
Ok det prøver jeg lige *S* - så hører du fra mig..
Avatar billede caviar Nybegynder
08. marts 2004 - 09:15 #13
Jo du har helt ret.. det er en .vcd - og det ser da også ud til at virke. Mente ellers jeg havde prøvet på den måde i går - men det har jeg så åbenbart ikke. Vil den brændte så også kunne afspilles i vores dvd afspiller?
Avatar billede caviar Nybegynder
08. marts 2004 - 09:29 #14
Sådan *S* jeg har brændt den og jeg kan afspille den med mit WinDVD. Så er spørgsmålet om den kan afspilles på en dvd afspiller.. Tusind tak for hjælpen. Jeg ved ikke lige hvorfor jeg ikke prøvede med en alm. datacd *GG*
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2004 - 09:52 #15
Hvis din DVD afspiller understøtter VCD, kan den nemt afspilles.
Men hvis du skriver hvilken mærke/model det er, kan vi finde ud af det til dig.,...
Avatar billede caviar Nybegynder
08. marts 2004 - 09:59 #16
Uha, den var værre *S* - den står jo derhjemme.. og jeg kan ikke huske det. Mener det er en lumatron.. Men ellers prøver jeg det da bare af, når jeg kommer hjem.
Avatar billede caviar Nybegynder
08. marts 2004 - 10:00 #17
Kimz> vil du lige lægge et svar! - så du kan få dine point.
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2004 - 13:06 #18
svar ).
Avatar billede norbert Nybegynder
08. marts 2004 - 17:17 #19
Nu skal du høre. Din film ligger i mappen mpegav og hedder .dat (helt præcis hedder den AVSEQ01.DAT). Det er den du skal bruge. Du kan efterprøve det jeg siger ved at åbne den og bede den afspille i f.eks. Windows media player. Hvis du vil have den kørt over på en ny CD (jeg går du fra, at det er det du vil) skal du gøre følgende:
Skaffe VCD-gear. Den kan du få her:
http://www.vcdgear.com/download.html
Det du gør med den, er at konvertere din dat-fil tilbage til mpeg.
Når du har gjort det, har du en mpeg-fil som du kan brænde.
Derefter går du i Nero og brænder den som VCD - og IKKE som data.

Du kan også prøve at springe VCD-gear over og bare døbe din fil om til .mpg eller .mpeg, nogen gange virker det, andre gange ikke.
Men prøv på en sletbar disk først, så du ikke mister nogen.
Held og lykke.
Norbert. :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
08. marts 2004 - 17:39 #20
Der er en guide her på vcdgear med screenshots, hvis du ikke kommer undenom den.
http://www.vcdgear.com/screenshots.html
Norbert
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
09. marts 2004 - 07:56 #21
Hej Norbert > Ja jeg fandt ud af det - den kan fint afspille på vores dvd afspiller!! Det eneste jeg mangler nu er at den afspiller automatisk.. jeg skal nemlig nu ind i mappen mpegav og aktivere dat filen..
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
09. marts 2004 - 07:57 #22
men det kommer måske til at virke hvis jeg gør det på din måde?
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
09. marts 2004 - 08:01 #23
Jeg har to brugernavne.. bare lige så der ikke opstår total forvirring.. *S*
Avatar billede norbert Nybegynder
09. marts 2004 - 09:08 #24
For det første: Når du afspiller den i din dvd-afspiller i stuen, skulle den gerne starte op af sig selv. efter min opskrift.
For det andet: Du må nok afvikle den ene af dine brugere, da det ifølge ekspertens regler ikke er tilladt at have mere end 'én bruger. Ellers risikerer du bare en helvedes ballade. :-)
Norbert :-)
Avatar billede caviar Nybegynder
09. marts 2004 - 09:47 #25
Nå for fanden *S*.. Hvordan afvikler jeg? Er der en smart måde?
Jeg afprøver det efter din opskrift senere i dag. Du hører fra mig..
Avatar billede caviar Nybegynder
09. marts 2004 - 10:09 #26
Nå har fundet det.. jeg lukker min konto. Vil du lægge et svar, jeg mailer istedet til dig, om det har virket..
Avatar billede norbert Nybegynder
09. marts 2004 - 10:11 #27
Du afvikler først dine spørgsmål i den bruger du vil have lukket. Når det er sket, lukker du den.
Hvis du er i tvivl, kan du sætte et spørgsmål op i co-admin-kategorien og spørge der. Husk at undskylde, at du er kommet til at åbne to kontier, mere for at undgå ballade. :-)
Norbert :-)
Avatar billede caviar Nybegynder
09. marts 2004 - 10:13 #28
Ja ok...:-)
Avatar billede norbert Nybegynder
09. marts 2004 - 10:13 #29
OK - enknudsen@hotmail.com - men du kan jo stadig bare skrive i denne tråd med den anden bruger du har. Du lukker formentlig ikke begge bruger?
Norbert :-)
Avatar billede caviar Nybegynder
10. marts 2004 - 08:42 #30
Hej Norbert > det virker perfect... jeg kunne nøjes med at omdøbe filen. Du får dine point, og så må jeg hellere få afviklet denne bruger *S*
Tak for hjælpen.
Avatar billede norbert Nybegynder
10. marts 2004 - 09:14 #31
Og tak for point :-)