Avatar billede elf Nybegynder
08. marts 2004 - 01:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Blå Skærm - Driver_IRQL_NOT_LESS_OR_Equal

Hejsa!

Overskriften fortæller den fejl jeg lige pludselig modtager på Windows berømte blå skærm. Jeg har sat loggen til og her kommer hvad den skriver om fejlen..!

AMLI: ACPI BIOS forsøger at skrive til en ugyldig IO-portadresse (0xcf8), som ligger inden for det 0xcf8 - 0xcff-beskyttede adresseområde. Dette kan medføre, at systemet bliver ustabilt. Kontakt din systemforhandler for at få teknisk support.

På den blå skærm skrives længere nede følgende:
bkvsbxp.sys adress FAD 03644 base at FACEFFOOO, datestamp 3e93857D

Den får jeg hver gang på blå skærm. I loggen skrives den som en hændelses fejl 4 og 5. Desuden en systemsfejl, men det er den, der gør, jeg lukker ned gætter jeg på..!

Jeg har prøvet at deaktivere caching og afskygning. >Jeg har prøvet med andet ram. Min mistanke kører lidt på grafikkortet..!?

Nogen, der har et forslag til hvad der kan udbedre fejlen og at computeren ikke bare lukker med blå skærm til følge hvert andet øjeblik..?

Tak for interessen :o)

Til orientering kører jeg på trådløst netværk med 4 "tilsluttede" pc'ere - selv har jeg en trådløs USB adapter.
Avatar billede echsphilee Nybegynder
08. marts 2004 - 07:28 #1
hejsa.
har selv haft samme problem. så vidt jeg husker skyldtes det en irq-konflikt. jeg tror at det kort i din maskine, som bruger bkvsbxp.sys-filen, konflikter med et andet kort. I mit tilfælde var det et nyinstalleret lydkort, der var problemet.
Når maskinen starter op, får du vist irq-adresserne, der er i brug til de forskellige kort. hvis det samme tal dukker op mere end 3-4 gange, er det nok der problemet er.
Avatar billede martinowitz Nybegynder
08. marts 2004 - 09:11 #2
Har du prøvet at slå alt vedrørende strømbesparelser fra i din BIOS ??

/Martin
Avatar billede elf Nybegynder
08. marts 2004 - 10:50 #3
Hejsa, kigger på begge jeres forslag og vender tilbage :o)
Avatar billede renehinsch Praktikant
08. marts 2004 - 11:15 #4
Prøv at se om du kan bruge noget herfra

http://www.eksperten.dk/spm/289833
Avatar billede elf Nybegynder
08. marts 2004 - 11:46 #5
Hej renehinsch - kigger og læser de forskellige henvisninger...

Tak for interessen - vender tilbage en gang i eftermiddag, når jeg ikke har så travlt på job og efter at have prøvet jeres forslag. :o)
Avatar billede jpvj Nybegynder
08. marts 2004 - 11:47 #6
IRQ sharing er standard i 2000/XP, så det er IKKE her du skal kigge.

Selv om kortene ikke deler IRQ, så remapper windows dem alligevel til samme IRQ (som regel IRQ9).
Avatar billede elf Nybegynder
08. marts 2004 - 12:03 #7
Her er fejlen skrevet lidt mere "forståeligt" måske..!

BCCode : d1    BCP1 : FFFFFFDC    BCP2 : 00000002    BCP3 : 00000001
BCP4 : FAD03644    OSVer : 5_1_2600    SP : 1_0    Product : 256_1

C:\WINDOWS\Minidump\Mini030804-03.dmp
C:\DOCUME~1\ANNEME~1\LOKALE~1\Temp\WER3.tmp.dir00\sysdata.xml
Avatar billede elf Nybegynder
10. marts 2004 - 16:10 #8
Fandt selv svaret herinde, da jeg søgte under minidump, som er blevet slettet. Tak for interessen :o)