Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2004 - 07:52 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Bios finder ikke to harddiske - meget mærkeligt

Efter at have set og brugt en venindes gamle bærbare IBM Thinkpad, fik hun den tilbage (så jeg ved at den virker). Hendes bror bruger den så i 5 min., ved ikke til hvad, tilsyneladende ingenting, men den er helt død nu. Hun forærer mig den så fordi hun får en anden af sin far. (Ja, nogen kan jo...)

Problemet så ud til at være en HDD der er brænd af for BIOS kan ikke se den overhovedet - der er HELT tomt. Så jeg køber nu en anden HDD http://my.qxl.dk/accdb/viewitem.asp?IDI=11023972 for at chekke med den - stadig samme resultat - bios finder INTET!

Der er ikke diskettedrev i, så jeg har lavet en cd med ME-bootstart, som jeg har fået til at starte op, den laver en MS-Ramdrive som jo selvfølgelig ikke kan bruges til noget...

Hvordan får jeg nogensinde en computer ud af denne maskine?
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2004 - 09:03 #1
Har du været inde i bios, og sat den til at finde den ?.
Avatar billede rebecca Novice
07. marts 2004 - 09:45 #2
Prøv at skifte batteriet på bundkortet, har før været ude for at bios ikke kan detektere hd'er hvis der er for lidt strøm på .
Avatar billede nikkib Nybegynder
07. marts 2004 - 09:48 #3
Du skriver to harddiske. Er du sikker på  at jumperne  på diskene er sat rigtigt op. Skal stå til master og slave.
Avatar billede fromsej Praktikant
07. marts 2004 - 12:05 #4
Det er enten et jumperproblem, eller en defekt HD, prøv med en ad gangen i maskinen.
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2004 - 18:22 #5
Bios er tjekket - de to HDD'er er tjekket efterfølgende uafhængigt af hinanden... Det er det der gør det mystisk...
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2004 - 18:23 #6
Der kan kun være én HDD i af gangen. Jumperne er der 6 af 4+2 nr. 1 af 4 er sat til ON resten off. Har også prøvet kombinationer.
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2004 - 18:24 #7
Batteriet var måske en ide, men sjovt nok finder batteriet et floppy drev - som ikke er der...
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2004 - 18:24 #8
Sludder Bios finder... ikke batteriet...
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2004 - 04:15 #9
Du kunne jo spørge hvad hendes bror har rodet med, men hvis den nye heller ikke kan findes i bios, lyder det som om at der er noget andet galt, vel og mærket hvis jumpere sidder rigtigt, ang floppydrev er det noget du skal ind i bios og disable.
Avatar billede rebecca Novice
08. marts 2004 - 10:18 #10
Et ny batteri koster ca.15kr, har selv oplevet det flere gange at en pc ikke kunne finde hd'er eller at de bare forsvandt engang imellem godt nok var det stationære pc'er men forskellen er vel ikke så stor hvad det angår :o), personligt synes jeg det er en billig måde at udelukke et evt.problem

Mvh.Rebecca
Avatar billede anuseren Nybegynder
08. marts 2004 - 10:20 #11
Prøv at opdatere biosen...?
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2004 - 10:25 #12
Hvor får jeg sådan et batteri - det skal da prøves...
Avatar billede rebecca Novice
08. marts 2004 - 10:27 #13
Fotohandlere, købmænd, osv.
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2004 - 12:06 #14
Problemmet er løst ved  at sælge maskinen ;-) hehe... svar venligst...
Avatar billede rebecca Novice
26. november 2004 - 21:30 #15
Da du åbenbart ikke har fået løst problemet :-) synes jeg du skal beholde dine point selv.

Mvh.Rebecca
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2006 - 06:37 #16
Lukker