Avatar billede spock73 Nybegynder
06. marts 2004 - 15:28 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Langsom start, op til 5 min.

Min computer er blevet lidt mærkelig. Når den er startet op og alt er kørt ind går der mellem 3-5 min. før jeg kan starte nogen programmer, jeg kan dobbeltklikke, timeglasset kommer, forsvinder igen og først når de 3-5 min. er gået, kommer selve programmet frem. Er der nogen der ved hvad det skyldes? Min pc er undersøgt for vira og spyware, ligeledes har jeg prøvet med regcleaner og msconfig.
Min computer:
- 1,7 GHz AMD Athlon XP 2000+ processor
- 1024 Mb RAM
Avatar billede bad24 Nybegynder
06. marts 2004 - 15:58 #1
Tyder på. At det er fordi den leder efter en ip adresse. Hvis du har en router, så slå DHCP til
Avatar billede spock73 Nybegynder
06. marts 2004 - 16:14 #2
Jeg har netværk via switch...
Avatar billede bad24 Nybegynder
06. marts 2004 - 16:16 #3
Hvordan forbinder du til nettet?
har du evt. prøvet at hive dit netkabel ud, og se om den stadig gør det med de 5 min?
Avatar billede spock73 Nybegynder
06. marts 2004 - 16:38 #4
Jeg har adsl. Jeg har lige prøvet at hive netkablet ud, så var der ingen problemer. Det er sat i igen, stadig ingen problemer, men jeg tror jeg har fundet problemet: Norton Internet Security. Når jeg starter op og ikonet for NIS kommer i proceslinien er problemet der, men når jeg starter op og der ingen ikon kommer er der ingen problemer. Hvorfor kommer ikonet ikke altid og hvad har det med problemet at gøre, jeg er forvirret!!!
Avatar billede bad24 Nybegynder
06. marts 2004 - 16:42 #5
Problemet er fordi Windows søger efter en ip adresse.
Jeg vil anbefale at du giver alle dine computere en fast ip. (192.168.1.X) skift X ud med 1,2,3,4...
Avatar billede magictouch Nybegynder
06. marts 2004 - 17:35 #6
Kan det skyldes det her:
Slow Startup when using Norton Internet Security

1. Open NIS.
2. Under Status & Settings, click Personal Firewall.
3. Click the Configure button.
4. Click the Advanced tab.
5. Click the General Rules button.
6. Click the Add button.
7. Check "Permit" and click Next.
8. Check "Connections from other computers" and then click Next.
9. Click Next.
10. Check "UDP" and "Only the types of communication or ports listed below" and then click the Add button.
11. Scroll down to port 137. Check that entry and then click OK.
12. Click Next.
13. Click Next.
14. Click Next again and then click Finish.
15. Click to highlight the new Firewall Rule entry that you just created in the list and then click the Move Up button until the Firewall Rule entry appears at the top of the list.
16. Click OK.
Avatar billede hcma Novice
07. marts 2004 - 01:55 #7
Benytter du Verisign og Norton AV ???
Hvis du i Internet Explorer, internetindstillinger, avanceret (nederst) sætter vingerne så den ikke checker certifikater (der er 3 steder, hvor du skal fjerne vingen), så bør du kunne se om det giver en forbedring eller ej. På denne måde slipper du for at slette Verisign.
Ovennævnte er klippet fra: http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=922
og hjalp betragtelit hos mig.
m v h
hcma
Avatar billede hcma Novice
07. marts 2004 - 01:59 #8
magictouch >>  så du har nok ret i at det er Norton i kombination med et eller andet (i mit tilfælde checkning af certifikater), som forårsager den langsomme opstart.
Avatar billede serverservice Praktikant
07. marts 2004 - 12:48 #9
Du kan bruge bootvis til at optimere din startsekvens, her er en artikel om hvordan du gør. Du må gerne poste en kommentar når du har fået det til at virke.
http://www.eksperten.dk/artikler/203
Avatar billede magictouch Nybegynder
07. marts 2004 - 12:59 #10
Spock73> har noget af det hjulpet?

catbody>> har du langsom opstart?
sorry for spam
Avatar billede hcma Novice
07. marts 2004 - 13:18 #11
magictouch >> har haft langsom opstart af NAV2003 siden første opdatering af den i jan 2004. Systemet startet ellers korrekt op, men så har jeg skullet vente på nav2003 i yderligere op til 1 min. (den checker åbenbart certifikater).
Fik tilrettet iht. ovennævnte kommentar 07/03-2004 01:55:52 og nu er der max 5 sek. ventetid på nav2003 (eller rettere sagt Systemworks 2003 Pro)
Avatar billede magictouch Nybegynder
07. marts 2004 - 13:31 #12
catbody>godt nok;)
Avatar billede spock73 Nybegynder
14. marts 2004 - 13:09 #13
Tak til magictouch - det virkede :-)
Hvordan lukker jeg dette spøørgsmål?
Avatar billede magictouch Nybegynder
14. marts 2004 - 13:12 #14
Velbekomme*S*
Hvis du har lyst til at acceptere mit svar, markerer du mit navn i boksen til venstre og-accepter;)