Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2004 - 22:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvor mange partitioner kan man maximalt lave i XP?

Ja titlen siger nærmest sig selv:

Hvor mange partitioner kan man maximalt lave i XP?

Jeg skal geninstallere min winXP pga. den fuckede op i det og lige nu har jeg 5 partitioner (uden at tælle DVD + DVD-brænde drev med) men jeg vil bare gerne have flere. Men hvor mange kan man lave før XP sige "stop!!!!!!!!!"?

/anders555
Avatar billede smitx Praktikant
04. marts 2004 - 22:19 #1
a-z
Avatar billede bartfreak Nybegynder
04. marts 2004 - 22:19 #2
så længe der ikke er mere end 4 aktive, tror jeg ikke det er noget problem..O)
Avatar billede kalb Nybegynder
04. marts 2004 - 22:24 #3
Du skal være logget på som administrator eller medlem af gruppen Administratorer for at benytte denne fremgangsmåde. Hvis computeren er tilsluttet et netværk, kan indstillingerne for netværkspolitik også forhindre dig i at udføre trinene i denne fremgangsmåde.
Du kan kun oprette primære partitioner, udvidede partitioner og logiske drev på grundlæggende diske. Du bør oprette grundlæggende diskenheder i stedet for dynamiske diskenheder, hvis denne computer også kører MS-DOS, Windows 95, Windows 98, Windows Millennium Edition, Windows NT 4.0 eller Windows XP Home Edition.
På en MBR-disk (Master Boot Record) kan du oprette op til fire primære partitioner, eller du kan oprette op til tre primære partitioner og én udvidet partition.
På en GPT-disk (GUID partition table) kan du oprette op til 128 primære partitioner.
Avatar billede kenp Novice
04. marts 2004 - 22:39 #4
hvorfor har du stillet det samme spørsmål 2 gange!
http://www.eksperten.dk/spm/473312
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2004 - 10:04 #5
smitx > Tak!! et let forståligt svar!!
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2004 - 10:05 #6
kenp > Det var fordi der var fejl i den første og så prøvede jeg at slette den men det er åbentbart ikke sket. hved du hvordan man kan slette den??
Avatar billede smitx Praktikant
05. marts 2004 - 10:16 #7
Var så lidt :o)
Avatar billede gnart Nybegynder
05. marts 2004 - 11:01 #8
Du kan slippe afsted med at lave et par ekstra partioner, ved at give dem men ntfs mappe i stedet for et drev bogstav.
Avatar billede kenp Novice
05. marts 2004 - 12:13 #9
ved at ligge et svar selv og accepter det!