Avatar billede mik789 Nybegynder
03. marts 2004 - 22:06 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

læse xml- og rss-dokumenter

Jeg er helt ny på dette område. Nu har Eksp. en rød xml knap på forsiden. Når jeg klikker på den åbnes et xml dokument i kode form. Er det meningen det skal se sådan ud, eller er det meningen man skal have et program der viser indholdet formatteret? Tilsvarende med RSS. Skal man have en særlig RSS læser installeret for at få noget enklere at se på end disse kode-dokumenter (eller skal de bare være sådan ?-)

//mik
Avatar billede mik789 Nybegynder
03. marts 2004 - 22:07 #1
Ekspertens xml-knap:
hov, nej ikke på forsiden - på listen over sp. i de enkelte kategorier
Avatar billede fangel Nybegynder
03. marts 2004 - 22:16 #2
E tilbydder RSS feeds af deres kategorier til folk der vil benytte det

dette gøres (normalt) via programmer der tolker disse... (hvis du benytter Mozilla kan du bruge RSS Reader Panel plug-in'et)

den nørdede løsning:
men du kan også skrive din egen XST fil og kører det gennem en XSLT parser, men lettere overkill ;)

Morten
Avatar billede bearhugx Nybegynder
04. marts 2004 - 01:40 #3
dea_pg >> har lige installeret RSS Reader Panel til Firefox 0.8 (og lavet nogle vigtige ændringer til det CSS theme, for det var da sgu grimt :-)) -- men det virker bare perfekt... tak for at have peget mig i retningen af dette værktøj...
Avatar billede fangel Nybegynder
04. marts 2004 - 08:26 #4
bearhugx -> jeg har bare slået "view in content area" fra - så kan jeg bare se titlen i sidebaren - så kan man tjekke kategorier mens man er inde på et spm... ;)

Morten
Avatar billede mik789 Nybegynder
04. marts 2004 - 08:27 #5
dea_pg eller bearhugx> OK, jeg har installeret RSS Reader Panelet til Firefox, og kan se det ude i siden. Og hvad gør man så? Jeg kan klikke på mine bookmarks, men får ikke noget output nede i display vinduet (hvis de2t er det det er). I stedet en fejlmeddelelse om at "This XML file is not RSS file". Hvordan skal dette virke?
Avatar billede fangel Nybegynder
04. marts 2004 - 08:31 #6
du laver en mappe (fx med navnet EXP RSS feeds) og laver bookmars til RSS filerne for de kategorier du vil have (du kan finde listen her: http://exp.dk/feed/) og så sætter du RSS RP til at kigge i den mappe efter RSS filerne...

Morten
Avatar billede mik789 Nybegynder
04. marts 2004 - 08:47 #7
dea_pg> OK. Got it! Læg svar begge (dea&bear).
Avatar billede fangel Nybegynder
04. marts 2004 - 08:50 #8
svaa'r
Avatar billede bearhugx Nybegynder
04. marts 2004 - 11:10 #9
svaaa'r
Avatar billede mik789 Nybegynder
04. marts 2004 - 15:11 #10
tak fro info ;-)
Avatar billede lordhead Nybegynder
05. marts 2004 - 12:02 #11
Undskyld jeg spørger, men hvad præcis er RRS feeds ?
Avatar billede fangel Nybegynder
05. marts 2004 - 14:28 #12
lordhead -> et RSS feed er bare en art af XML til viderebringing af nyhedder - E bruger disse til at sige når der er nye spørgsmål...
Avatar billede lordhead Nybegynder
05. marts 2004 - 14:39 #13
Og det skal man bruge et bestemt program til at se med ?
Eller hvordan? :)
Avatar billede fangel Nybegynder
05. marts 2004 - 14:46 #14
tjaa - der findes mange til det - men ja... (det er ikke så svært at forstå... men der ser pænere ud i et program)

Morten