Avatar billede anderskdp Nybegynder
03. marts 2004 - 15:09 Der er 5 kommentarer

Lyd problemer

Hej jeg er den heldige ejer at et Creative Soundsystem: Inspire T2900, men jeg har desværre et problem. Hver gang jeg tænder for lyden, begynder mine højttalere at brumme, ret så kraftigt, jeg har forsøgt mig med at downalode den nyeste software, men det hjalp ikke. Så var det at jeg tænkte om der måske var nogle inde på dette forum der vidste hvad dette eventuelt kunne skyldes. Måske er der nogen der har hørt om dettte problem før.
Jeg bruger iøvrigt XP og mit lydkort er onboard.
Avatar billede peet-49 Novice
03. marts 2004 - 15:25 #1
Prøv nogle andre højttalere, lyder som netbrum, det er højttalerens netdel, der er skyld i det.
Avatar billede ird Praktikant
03. marts 2004 - 15:36 #2
Står de for tæt på din skærm?
Avatar billede anderskdp Nybegynder
03. marts 2004 - 16:05 #3
De er placeret over min skærm, ca 20 cm og så 1 meter fra hinanden, er det for tæt?
Hvad er netbrum?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
03. marts 2004 - 20:14 #4
Det er den 50 hz frekvens vi bruger i el-nettet her til lands. Det kan høres i de fleste apparater. Prøv at skrue helt ned for fjernsynet og læg øret til. Du vil ganske givet kunne høre en svag summen. Det kan være en aflastningskondensator i dine højttalere der er gået død. Nem at skifte hvis man ved hvor der skal ledes. Og billig. Hvis du ikke ved hvad en aflastningskondensator er skal du ikke prøve dig frem. det kan ende grueligt galt. Prøv at hive alle stil ud og ind nogle gange for at få renset kontaktfladerne. Hvis det ikke hjælper kan man af og til være heldig ved at vride kablerne omkring de steder de ligger bukket.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
03. marts 2004 - 20:15 #5
Stave er svært. stil=stik. :)