Avatar billede suhl Nybegynder
02. marts 2004 - 13:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

kan ikke finde wlan

Hejsa
For et stykke tid siden købte jeg et accespoint og en usb-adapter. jeg har siden forsøgt at få det til at virke uden held. 2 gange er det lykkedes for mig at finde netværket og koble på med usb-adapteren, men begge gange blev jeg smidt af efter ca 30 sek og har ikke kunne finde netværket siden.
Net værket står simpelthen ikke på min bærbare når jeg leder efter wlan-netværk. fra min stationære kan jeg gå ind på accespoint og lave om på indstillingerne og det ser ud til at virke. men når jeg prøver at fin de det med den bærbare kan jeg ikke. usb-adapteren kan sagtens finde andre trådløse netværk?
jeg har forsøgt med en anden usb-adapter(godt nok andet mærke) og den kan heller ikke finde mit netværk.
Har i nogen foresla gtil hvad jeg gør gal ?

wlan af mærket SMC 2655 og 2662 styrer det med XP's trådløse netværk
Avatar billede peet-49 Novice
02. marts 2004 - 14:31 #1
Højreklik på dit lan-egenskaber-avanceret-instillinger
Avatar billede xyborx Nybegynder
03. marts 2004 - 11:52 #2
Det kan måske være nogle powersave indstillinger der giver problemer. Jeg har selv oplevet at mit netkort mistede over 95% af pakkerne hvis jeg havde powersave slået til.
Avatar billede suhl Nybegynder
03. marts 2004 - 16:07 #3
peet49> og hvad ???
xyborx> jeg har slået powersave fra. jeg havde læst det i et andet svar.
Jeg kan slet ikke se mit eget netværk - det er som om mit accespoint ikke sender noget signal
Avatar billede peet-49 Novice
03. marts 2004 - 16:09 #4
Taf strømmen fra routeren og reeset den.
Avatar billede suhl Nybegynder
03. marts 2004 - 16:33 #5
er gjort - det virkede desværre ikke
Avatar billede suhl Nybegynder
20. september 2004 - 20:52 #6
lukker det igen. det virker stadig ikke. jeg er nødt til at gå ud fra at det er hardwarefejl