Avatar billede kentfrederiksen Nybegynder
02. marts 2004 - 13:12 Der er 3 kommentarer

Ændring af VPN password

Vi er et mindre firma, som hidtil har benyttet vores leverandør af hardware til at foretage div. programmering af vores Cisco PIX 501 firewall. Problemet er bare at det koster "spidsen af en jetjager" hver gang der skal foretages den mindste ændring.

Derfor ville jeg gerne vide hvordan jeg selv kunne foretage mindre ændringer i konfigurationen af PIX'en.

Firmaet har 2 computere som kobler op via VPN over nettet til firewall'en i firmaet. Der benyttes blot en softwareløsning der er installeret på klienterne.

Problemet er, at den ene medarbejder ikke er ansat længere, og derfor ville jeg meget gerne fjerne hans VPN forbindelse til firmaet.

Dette ville jeg gøre ved at ændre adgangskoden i firewall'en

Mit spørgsmål er så: Hvordan ændrer jeg adgangskoden til VPN i firewall'en?

Jeg har kikket lidt i konfigurationen og fundet linjen: "vpngroup vpn3x password ********"
Er det denne linje der skal ændres eller er det et helt andet sted?

Hvordan gøres dette når, vi har en softwareversion 6.2(2) (venligst meget udførligt, da jeg ikke har den store erfaring i firewall's)?

Skulle der i øvrigt være nogle, der kender til nogle gode links til  programmering mv. af PIX'en? Jeg har kikket lidt på Cisco's sider, men syntes ikke at de forklarer tingene godt nok (læs: dokumentationen er ikke skrevet for en novice som mig!)?
Avatar billede clausb Nybegynder
02. marts 2004 - 17:13 #1
Du har fundet det rigtige sted ..

du kan gå i ENABLE mode + 'config t' og bare skrive NO vpngroup vpn3x password ********
og bagefter vpngroup vpn3x password NYT_PASSWORD
gem med WR M
Nu skal dine klienter så også have deres VPNklient ændret til den nye gruppe ...
Avatar billede kentfrederiksen Nybegynder
10. marts 2004 - 16:02 #2
Tak skal du have - det virkede bare...!
Avatar billede jens_bach Nybegynder
13. maj 2005 - 21:37 #3
giver du ikke lige clausb point for rigtig svar