Avatar billede jlor Nybegynder
31. januar 2001 - 20:59 Der er 1 kommentar og
1 løsning

ANSI.SYS

Jeg har et ældre DOS-baseret program, som kræver ANSI.SYS for at fungere korrekt.
Hvordan kan man få den startet i en DOS-boks under Windows Me ??? Man har jo ikke mulighed for at indsætte den i Config.sys som tidligere.
ANSI.SYS følger med Windows Me. Og starter man med F8 og vælger \"Trinvis bekræftelse\" ser man, at også de gamle NLSFUNC.SYS og KEYB.SYS tilsyneladende indlæses, men jeg kan ikke se, hvor beskeden om indlæsning ligger henne.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
31. januar 2001 - 21:08 #1
Kan man ikke indlægge ansi.sys som man plejer (config.sys ligger i hvert fald på min maskine som en skjult fil i c:\\. Herfra afvikler jeg ansi.sys, og det fungerer! (device=c:\\windows\\command\\ansi.sys))

NanoQ
Avatar billede jj2 Nybegynder
27. februar 2001 - 20:15 #2
>>jlor

Jeg kan heller ikke indlæse ANSI.SYS i WinME.
-I MSCONFIG kan man se, hvilke driver der ellers indlæses til dos.
-I mellemtiden bruger jeg et lille com-program til at ændre baggrundsfarven på en dos-boks.

Men jeg har tilfældigvis fundet følgende links i \"Privat Computer PC\" magsinet:

www.geocities.com/mfd4life_2000
www.dewassoc.com/support/winme/real_dos.htm

Jeg har downloaded lappe-filerne, men jeg har ikke afprøvet dem endnu?

MVH
jj2