Avatar billede iphase Nybegynder
29. februar 2004 - 15:21 Der er 1 kommentar og
1 løsning

2 ISA servere

Hej

Jeg er igang med at skulle sætte en nye firewall op på nogle w2k3 maskiner med ISA2000 som FW.

I forbindelse med dette ville jeg gerne flytte mine to nameservers som kører redhat ind bag min firewall i min DMZ.

Men det vil jo ligsom ødelægge redundansen i at have to nameservere, da min GW så bliver single point of failure.

Det jeg så ville høre var om det er muligt at sætte to ISA servere op til at beskytte min DMZ redundant.

Og rent praktisk, hvordan foregår sådan en installation?

Det skulle jo helst være sådan at folk udefra kan komme i kontakt med mine nameservers uanset om min ene ISA server går ned.

Håber ikke jeg fik fortalt det på en alt for rodet måde ;)
Avatar billede iphase Nybegynder
29. februar 2004 - 15:47 #1
Jeg har lige fundet den her løsning fra Rain
http://www.rainfinity.com/products/rainwall_isa.html

Men den koster jo extra penge. og jeg har en del ISA lisencer allerede, så hvis det kan gøres uden ?
Avatar billede iphase Nybegynder
19. maj 2004 - 13:33 #2
lukker