Avatar billede gusse Nybegynder
28. februar 2004 - 20:07 Der er 9 kommentarer

sit fil

Jeg har lånt en mac med os 9. Dernæst har jeg fået et system pakket som sit (stuffit)..

problemet er at jeg ikke har sit på den mac maskine.

jeg har fået et link http://www.stuffit.com/cgi-bin/stuffit/stuffit_loginpage.cgi?standardmac

hvor jeg kan hente en udpakker. MEN her kan jeg vælge mellem sit og hqx...

men jeg kan ligesom ikke udpakke sit...hvad dælen gør man så ?

advice needed !
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. februar 2004 - 20:13 #1
"If you are running Mac OS X and do not have a copy of StuffIt Expander installed, you may download the Disk Image (.dmg) version of Expander. Once downloaded, simply double click to begin installation."

Du skal download .dmg filen..

Her er også Stuffit Expander: http://www.stuffit.com/mac/expander/download.html
Avatar billede egonspock Seniormester
28. februar 2004 - 20:18 #2
Vælg hqx. Den er ikke komprimeret, men kun indkapslet i en .hqx-skal, så metadata ikke forsvinder, og den fjerner explorer eller hvad du nu bruger automatisk efter download. Dermed vil den kunne installere uden videre. Det er da ellers en gammel sag, hvis den stadig kører OS9 ;-)
Avatar billede egonspock Seniormester
28. februar 2004 - 20:19 #3
dmg hører kun til OSX ikke til OS9. Det skal være .hqx.
Avatar billede gusse Nybegynder
29. februar 2004 - 19:12 #4
Det fungere bare ikke. Har også forsøgt med .hqx men den genkender hellere ikke dette format..

alle andre som pdf , doc osv... fungere ok
Avatar billede egonspock Seniormester
01. marts 2004 - 20:47 #5
Det lyder mystisk, men så må vi prøve en anden vej: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macos/662
Dette program, binhex 5.0 kommer som .sea (self-extracting archive), dvs. at det pakker sig selv ud. Det kan klare .hqx-filer. Programmet er lidt af et klenodie, da det er fra 1992, men det virker :-)
Avatar billede gusse Nybegynder
01. marts 2004 - 21:48 #6
tak, men vil det sige jeg skal betale for det ??

jeg syntes ikke jeg kanse nogen stedet hvor jeg kan hente den
Avatar billede egonspock Seniormester
01. marts 2004 - 21:58 #7
Versiontracker er ikke altid det nemmeste sted at navigere på, men man finder stort set alt der. Til højre er der en boks, hvor der som overskrift står binhex. Nedenunder står der Developer Page: og Product Info. Af uvisse årsager er Product Info selve linket til download af applikationen. Den fylder under 50 KB så du kan roligt hente den.
Avatar billede gusse Nybegynder
01. marts 2004 - 22:05 #8
hmmm selve linket er et hqx (hvilket den ikke kan se)

Men måske er det mig ... Når jeg henter den ser det ud som om den udpakker den og vise .sea ... men jeg kan ikke finde den..

hvor burde den ligge ??

BTW jeg er MEGET ny til mac !!!
Avatar billede egonspock Seniormester
02. marts 2004 - 00:14 #9
Hvis den ikke ligger på skrivebordet, må den ligge i en download-folder. Du må nok se i præferencerne for explorer, eller hvad du nu bruger, for at finde ud af hvor den er, ellers kan du bruge æble-F til at finde filen. Den skal som bekendt hedde noget som binhex.sea eller lignende.