Avatar billede danielhep Nybegynder
28. februar 2004 - 17:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at lukke for CRTL+ALT+DEL i XP

Hej

Jeg har store problemer med at lukke for CRTL+ALT+DELETE i Windows XP.  Jeg har denne kode, men tilsyneladende virker det ikke helt.
Hvad er der at gøre ?

Declare Function SystemParametersInfo Lib "user32" Alias _
"SystemParametersInfoA" (ByVal uAction As Long, ByVal uParam As Long, _
ByVal lpvParam As Any, ByVal fuWinIni As Long) As Long

Sub DisableCtrlAltDelete(bDisabled As Boolean)
Dim x As Long
x = SystemParametersInfo(97, bDisabled, CStr(1), 0)
End Sub

Private Sub Command2_Click()
DisableCtrlAltDelete (False)
End Sub

Private Sub Command1_Click()
DisableCtrlAltDelete (True)
End Sub

Mvh

Daniel
Avatar billede venturer Nybegynder
28. februar 2004 - 17:38 #1
Sidst jeg chekkede er det slet ikke muligt.
CTRL+ALT+DEL er jo netop designet til at IKKE blive sendt videre til andre programmer. Så når XP ser at du trykker ctrl alt del, stopper legen dér og tasterne bliver ikke sendt videre til dit program hvorfor du heller ikke vil kunne disable det.
Avatar billede danielhep Nybegynder
28. februar 2004 - 17:41 #2
VIl det sige at det slet ikke kan lade sig gøre under XP ?
Avatar billede venturer Nybegynder
28. februar 2004 - 17:44 #3
Ikke som jeg ser det. Sådan er NT kernen (altså: NT, 2K og XP) simpelt hen designet.
Hvis du VIRKELIGT mener det, kan du evt. prøve om du kan remappe tasterne "on-the-fly". Så når dit program starter er ctrl, alt og del simpelthen mappet til andre taster. Hvordan det gøres er jeg ikke klar over, men jeg ved at den kan gøres :)
Avatar billede danielhep Nybegynder
28. februar 2004 - 17:45 #4
hmm...jeg holder spm åbent, for at se om der kommer nogle kreative forslag.
Avatar billede danq Nybegynder
28. februar 2004 - 23:26 #5
Tag et kig her.. det er alt jeg kan bidrage med:
http://www.developerfusion.com/forums/topic.aspx?id=10650