Avatar billede mik789 Nybegynder
28. februar 2004 - 17:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Window Media Player på Mac

Dette sp. har allerede været oprettet i (D)HTML, men vil godt have lidt flere til at teste.... :

Jeg har nogle problemer med at embedde Window Media Player på sider i Mac browsere. Vil nogle der har WMP 7 eller 9 på enten Internet Explorer til Mac eller på Safari være rare at tjekke oplysningerne ved at gå ind på: http://gemal.dk/browserspy/wm.html

Denne side tjekker for WMP og giver oplysninger om version m.m. Hvilke oplysninger giver info-boksen på siden?

//mik
Avatar billede egonspock Seniormester
28. februar 2004 - 20:09 #1
Jeg har WMP 9 på min ibook, og kører Mac OSX 10.3.2 med Safari 1.2, som er nyeste version. Der får jeg følgende, for dig nedslående svar:
Windows Media Player installed
No or unable to detect...

Windows Media Player UniqueID
Player not installed...

Detect via MediaPlayer.MediaPlayer.1
Player not installed or unable to detect...

Detect via WMPlayer.OCX.7
Player not installed or unable to detect...

Detect WMP 6.4 via classID
Player not installed or unable to detect...

Detect WMP 7 and 9 via classID
Player not installed or unable to detect...

Jeg har lige prøvet med Krøniken fra www.dr.dk, og den åbner et vindue og starter WMP derfra uden at downloade en fil som f. eks. Realplayer gør, så der må være en løsning.
Avatar billede mik789 Nybegynder
29. februar 2004 - 08:44 #2
egonspock> ok, så selv om folk har downoloadet WMP på deres Mac så er den ikke registreret som plugin på en sådan måde at den fanges af gemal's test.

Vil du være rar at køre samme test for Quick Time (som er standard Mac) på:
http://gemal.dk/browserspy/quicktime.html
Avatar billede egonspock Seniormester
29. februar 2004 - 11:33 #3
Nej, det er den ikke, også på trods af at den står som en plug-in i listen over plug-ins, når man checker den efter. Til gengæld virker Quicktime fin hos Gemal:

QuickTime Player installed
Yes  - version 6.5

Bemærk at det er programmet selv, der skal håndtere hvad den kan bruge, da man ikke har en registreringsdatabase på en Mac. Den vil i dette tilfælde søge i /Library/Internet Plug-ins/, ~/Library/Internet Plug-ins/ og /Network/Library/Internet Plug-ins/, og måske, hvis den har sit eget sted at gemme applikationsspecifikke Plug-ins, også der.
Avatar billede mik789 Nybegynder
29. februar 2004 - 13:04 #4
ok, tak for hjælpen ;-)