Avatar billede sh-design Nybegynder
28. februar 2004 - 14:08 Der er 28 kommentarer

Windows XP eller 2000

Hvad skal jeg vælge af styresystem?????

Jeg syntes Windows XP Pro er meget dårligt, jeg har kørt med det i lang tid nu, og jeg har været fuldt up to date med Windows Update, og jeg hadve installeret Service Pack 1..

Men jeg vil sku hellere bruge Windows 2000????

Skal jeg det eller er det et dårligt valg???????
Avatar billede izemate Nybegynder
28. februar 2004 - 14:11 #1
efter min mening er forskellen på XP pro og 2000 det grafiske, kan ikke helt se hvad 2000 kan som xp ikke kan..
Avatar billede sh-design Nybegynder
28. februar 2004 - 14:13 #2
Jeg synes bare at Windows XP Pro køre kanon dårligt....

Vil sku hellere installere Windows 2000...

Er der andre som har samme mening som mig om Windows XP Pro
Avatar billede izemate Nybegynder
28. februar 2004 - 14:15 #3
men igen man kan vende den om og sige hvad kan xp som 2000 ikke kan ?
Desuden er win 2000 lige knap så krævende som win xp derfor køre det også hurtigere på ens computer.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
28. februar 2004 - 14:16 #4
sh-design => Du er ikke alene om den holdning ;o)
Avatar billede sh-design Nybegynder
28. februar 2004 - 14:16 #5
Hvis jeg skal installere windows 2000, skal jeg så installere alle service packs eller skal jeg bare installere den sidste de har lavet altså nummer 4
Avatar billede rkhdk Nybegynder
28. februar 2004 - 14:17 #6
Du skal bare hente SP4, den indeholder de tidligere Services Packs rettelser
Avatar billede resten Nybegynder
28. februar 2004 - 14:18 #7
Hvis man har windows 2000 syntes jeg ikke man behøver at skifte til xp men står man i den situation at man skal købe nyt styresystem ja så ville jeg helt klart vælge xp.

Men du skal også regne med at der går en del tid for man har tilvænnet sig til et nyt system ala xp hvis man ikke slår alt "gejlet" fra.
Avatar billede sh-design Nybegynder
28. februar 2004 - 14:19 #8
OK.....Er der andre som har samme mening som mig om Windows XP Pro
Avatar billede sh-design Nybegynder
28. februar 2004 - 14:23 #9
Er der andre som er gået fra Windows XP til Windows 2000, da de har synes det var dårligt`?????
Avatar billede c-holst Novice
28. februar 2004 - 14:27 #10
jeg har ikke nogen mening om den sag, men lidt "off topic" kunne det være, at den dårlige oplevelse skyldes et ressourceproblem, fx ved for få ram.

generelt kører begge dele vel først optimalt med 256 mb ram.

Jeg vil da også gerne høre lidt mere om, hvorfor du har denne dårlige oplevelse, hvad sker der som du ikke er tilfreds med, og hvad virker ikke for dig.

ellers er det vel en diskussion som WIN98-> <-winME

Jeg bruger win2000 på mit job, og finder da, at den er ekstrem lang tid om at starte op(sikkert fordi den er på netværk)
da ser jeg det som en fordel, at xp kan starte meget hurtigt op.
Avatar billede sh-design Nybegynder
28. februar 2004 - 14:35 #11
Jeg køre med en P4 3,4 og 2048 GB Ram, og den køre stadig af lort...

Min windows XP er 100% up to date med det hele..
Avatar billede sh-design Nybegynder
28. februar 2004 - 14:39 #12
Nu skal jeg lige have en til at hjælpe mig....

Skal jeg installere Windows XP pro eller Windows 2000..

Skriv hvad i synes
Avatar billede c-holst Novice
28. februar 2004 - 14:39 #13
skulle vi så ikke tage en tur omkring noget spywareoprydning
prøv denne lille pakke, hvis du syntes

en onlinescanner primart mod vira
http://www.pandasoftware.com/activescan/com/default.asp?language=2&Country=63&Partner=1&Ref=PR-AS-107

og en med trojanere
http://trojanhunter.com/products/TrojanHunter.exe

og programmerne spybot og adware mod spyware med mere
http://www.safer-networking.org/index.php?lang=en&page=download
http://www.lavasoft.de/support/download/

og kom med lidt respons hvis det giver bonus
Avatar billede serverservice Praktikant
28. februar 2004 - 14:42 #14
Jeg er nu også mest til win2000pro, da det kører mere effektivt på min pc. Jeg har prøvet xp ,men blev træt af de mange ekstra klik og meget grafik fyld, som efter min mening er unødvendig-desuden kørte xp lidt sløvt så det er droppet.
Desuden kan du oprette local sec. policy- den kan jeg ikke finde i xp. du kan hermed begrænse brugernes adgang til pcén.
En anden irritationsmoment ved xp er at man ofte glemmer admin password, da man pr. default ikke kan vælge administrator ved login, sammen med andre brugere.
Du har så ikke systemgendannelse i w2000, men det kan oprettes med 3.partsprogram - det samme gælder fjernskrivebord.
Prøv også at lægge mærke til hvor mange spm. der er på eksperten i xp- tyder på det ikke er helt perfekt.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
28. februar 2004 - 14:53 #15
Jeg har kørt med win2000 faktisk lige siden den kom frem, og har ikke haft XP på mine PC'ere, da win2000 kører perfekt.

Da jeg gik på skole, der var der installeret XP på vores PC'ere og de kørte af HT, så meget hurtigt blev XP udskiftet med win2000 og de kørte som en drøm igen ;o)

På arbejde har vi 2 XP og 2 Win2000 PC'ere, vi har ikke andet end problemer med de 2 XP PC'er hvor win2000 maskinerne bare køre perfekt.

Så mine personlige erfaringer med XP er dårlige :(
Men bare pga. mine erfaring er dårlige er ikke ensbetydende med at XP er et skod OS, da andre har haft problemer med win2000, hvor de oplever at XP kører bedre.

Glæder mig til at microsoft laver en 64Bit Patch, så win2000 får fuld understøttelse for 64Bit CPU'er (AMD Athlon64) ;o)
Avatar billede sh-design Nybegynder
28. februar 2004 - 14:57 #16
rkhdk - Køre du så med de nyeste opdateringer fra Microsoft???

Altså SP4
Avatar billede rkhdk Nybegynder
28. februar 2004 - 14:58 #17
YeP, holder den hele tiden Uptodate
Avatar billede sh-design Nybegynder
28. februar 2004 - 14:59 #18
OK....

Køre du med den danske version af 2000 eller den engelske
Avatar billede simonvalter Praktikant
28. februar 2004 - 15:00 #19
jeg har både køret med win2k og xp siden de kom og jeg foretrækker helt klart xp.

Det er min erfaring at xp er en smule mere stabilt end 2k

på alle mine maskiner har jeg aldrig haft en crash under xp, men det er sket engang imellem under win2k, ikke kun i starten men også med sp4

jeg kan også bedre lide xp start menuen frem for den klassiske, men kører selvfølgelig det klassiske theme.

jeg syntes nu også at xp er lidt hurtigere men det er måske bare mig.. ja systemet kræver mere men idag kan du også få en maskine til under 4000 der er langt hurtigere end det kræver.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
28. februar 2004 - 15:01 #20
engelske, da opdateringerne først er til den.
Avatar billede simonvalter Praktikant
28. februar 2004 - 15:04 #21
du vil finde massere af mennesker der vil sige at xp kører perfekt og det samme med win2k, og det samme med folk der mener det ikke kører godt.
i sidste ende er det ikke OS(her regner jeg ikke win me med), men din hardware og driver supporten og den software du smider på systemet der gør om det er stabilt eller ej.
Avatar billede squashguy Nybegynder
28. februar 2004 - 15:07 #22
Jeg har kørt med xp pro i et par år nu, og den har altid kørt klippestabilt. Når man lige får disablet alle de irriterende "features" i xp, synes jeg faktisk den er bedre end 2k.
Avatar billede sh-design Nybegynder
28. februar 2004 - 15:10 #23
Jeg sidder og er meget itvivl nu... Ved ikke om det bliver 2000 eller XP...

Men jeg vil gerne have en computer som ikke går ned og kommer med dumme fejl...

Hvad skal jeg så vælge
Avatar billede simonvalter Praktikant
28. februar 2004 - 15:15 #24
jamen hvis du har kørt med xp og du ikke er tilfreds med det, så sker der vel ikke noget i at prøve win2k, du kan jo altid skifte tilbage til xp, medmindre du skal ud og købe det, så må det være op til din pengepung. Jeg tror personligt ikke du bliver mere tilfreds med win2k end du var med xp.
Avatar billede c-holst Novice
12. juni 2004 - 22:33 #25
Hvordan går det så, har du brug for mere hjælp, så kom med lidt respons
Ellers må du gerne lukke tråde her
Avatar billede serverservice Praktikant
12. juni 2004 - 22:45 #26
Nu ved jeg ikke hvad fejl du får , men det er da en god ide at prøve w2000 fremfor xp - så ser du hvordan det kører. Men selvfølgelig kan du ikke gardere dig mod hardware fejl men du kan hendvende dig på eksperten og spørge så kan vi da løse dem....
Avatar billede simonvalter Praktikant
13. juni 2004 - 01:05 #27
et svar hjælper måske på det :)
Avatar billede serverservice Praktikant
13. juni 2004 - 09:07 #28
Svarer også hvis du kan bruge det...