Avatar billede stoons Nybegynder
24. september 1999 - 23:57 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Hvad er hurtigst? Hvilken

OK her er så mit PRÆMIEspørgsmål:
Hvilken SERVERTYPE skal jeg vælge for at kunne overføre data så hurtigt som muligt, fra egen computer til den computer der ringer mig op? Og hvad skal mit Network Neighborhood ? DET GÆLDER HASTIGHED FREMFOR NOGEN SIKKERHED! Først med BRUGBART svar får point!
Avatar billede fatboy Nybegynder
25. september 1999 - 00:08 #1
Det lyder som om, det er en engangsforestilling, du er i gang med, og ikke en reel serveropstilling. Hvis jeg har ret, kunne du f.eks. bruge et lille hyperterminal-program i begge ender. Win98 indeholder et sådant og så vidt jeg husker, gjorde win95 også. Eller man kunne bruge et større program som NetOP eller Symantec Talkworks 3.0 eller PC-Anywhere 9.0
Avatar billede stoons Nybegynder
25. september 1999 - 07:45 #2
nej det er det ikke (altså en engangs forestillimg) MEN
Kan man køre sådan noget per automatik? Altså kan man 'se' netværket på den computer man ringer til ? Det er et must i dette tilfælde!
Avatar billede stoons Nybegynder
25. september 1999 - 07:49 #3
Hvad der står om Hyper Terminal i hjælp er: "To gain access to files and printers on another computer running Windows, use Dial-Up Networking rather than HyperTerminal."
Så det tror jeg ikke lige jeg kan bruge!
Avatar billede fatboy Nybegynder
25. september 1999 - 13:35 #4
Hyper... kan jo s[ ikke bruges. Med PC-Anywhere f[r du 100% r[dighed over en anden pc. Hvis pc #2 er p[ et netv;rk, s[ er du ogs[. Men det er ikke beregnet til server-funktioner.
Undskyld mine ae, oe og aa.
Avatar billede lrj Nybegynder
27. september 1999 - 10:21 #5
FTP servere giver maksimal performance hvad angår hastighed. Det giver desuden den bedste sikkerhed.

Windows shares, som er dem du kan se under "Network neighbourhood" giver knap så høj hastighed, stor belastning af begge maskiner, og meget lav sikkerhed.

Håber det hjalp.

Råv hvis du skal have hjælp med nogen af delene...
Avatar billede nocarrier Nybegynder
27. september 1999 - 19:10 #6
Hvis du gider, kan du mere end nemt sætte en linux-server med dial-in op, som så kører en ftp-server. Dette kræver selvfølgelig, at du har en selvstændig computer som server..
Avatar billede stoons Nybegynder
27. september 1999 - 22:33 #7
TIL nocarrier:
Kan man få delphi til linux [me don't think so!] derfor nixen bixen!
Avatar billede lrj Nybegynder
28. september 1999 - 13:05 #8
stoons> Delphi til Linux? Tjah, der er nogle projekter igang med at konvertere det, meeen.

Men hvad var det lige dit spørgsmål gik på?
Avatar billede nocarrier Nybegynder
28. september 1999 - 22:16 #9
Hør nu her. Du spurgte efter hvilken servertype, der var hurtigst. Jeg gav dig et svar og du giver dig til at ævle om delphi?
Avatar billede stoons Nybegynder
29. september 1999 - 02:10 #10
OK, jeg løfter en smule slør...

Jeg skal lave et program som ringer til en anden computer og HVERT SEKUND henter noget data... Det er derfor jeg stillede spørgsmålet!
Jeg laver progget i Delphi 3, standard. Det skulle forklare grunden til mit spørgsmål... og min ævlen om delphi...
Avatar billede lrj Nybegynder
29. september 1999 - 10:40 #11
Okay. FTP står for File Transfer Protocol, og er det bedste når der skal overføres filer.

Hvis du bare skal overføre lidt data en gang i sekundet var det måske smartere at lave en custom-løsning, evt. med nogle ordentlige netværks-komponenter. Prøv ICS (http://www.rtfm.be/fpiette/indexuk.htm) - der er netværks-ting, herunder ftp, telnet og rå sockets komponenter.
Avatar billede lrj Nybegynder
29. september 1999 - 10:49 #12
Hmm, jeg synes også spørgsmålet er ved at tage en drejning. stoones, der er vist svaret på dit indledende spørgsmål. Du må gerne spørge videre, men det skal være i et andet spørgsmål - så er alle nemlig glade :)
Avatar billede lrj Nybegynder
29. september 1999 - 10:51 #13
Og vi er flere der har lavet ok svar... :)
Avatar billede lrj Nybegynder
05. oktober 1999 - 14:41 #14
Hep, hvad laver du? Ikke lade et spørgsmål dø, vel?
Avatar billede stoons Nybegynder
06. oktober 1999 - 08:37 #15
Tja, Ok jeg ville lukke det her spørgsmål, hvis bare der var nogle som kunne sige hvordan?

Der er slet ingen som har svaret på det! Måske kræver det et bedre formuleret spørgsmål... Det skal jeg lige formulere først...
Avatar billede lrj Nybegynder
06. oktober 1999 - 23:31 #16
Mener selv jeg har givet et kvalificeret svar. Men ellers kan du selv oprette et svar, som du så godkender.

Så nemt er det :)
Avatar billede stoons Nybegynder
07. oktober 1999 - 22:00 #17
Smart lrj! Det tænkte jeg ikke engang på !

Jeg lover at jeg vil vende tilbage med et omformuleret spørgsmål igen, men det bliver ikke lige med det samme....
Avatar billede lrj Nybegynder
08. oktober 1999 - 10:04 #18
Æv, kunne jeg ikke bare have fået 5 points for det? *Biig smile*

Okay, see you...
Avatar billede stoons Nybegynder
08. oktober 1999 - 12:44 #19
Jo, du siger noget, jeg skulle da have givet dig 5 points!  Skal vi sige at du får dem når jeg engang formulere endnu et spørgsmål...
Avatar billede lrj Nybegynder
08. oktober 1999 - 15:30 #20
Hehe, okay. Mange tak :)